اسبقیان: زیرساخت‌های ورزش بعد از انقلاب رشد چشمگیری داشته است

تهران- ایرنا- معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: بحث زیرساخت‌ها در ورزش کشور به برکت انقلاب اسلامی رشد قابل توجهی داشته است و تلاش دولت و وزارت ورزش بر این است که از قهرمانان و افتخارآفرینان حمایت کند.

به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا، محمد شروین اسبقیان در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در حوزه ورزش، اظهار کرد: حضرت آقا فرمودند «من ورزش را برای جوان‌ها لازم می‌دانم» و بعدها ایشان با بررسی آمارها همه را به ورزش توصیه فرمودند و این نشان می‌دهد رهبری چه نگاه خاصی به ورزش و این مقوله دارند.

وی ادامه داد: نگاه رهبری به ورزش، نگاهی خاص است. در دیدار جامعه ورزش با مقام معظم رهبری، ایشان حرکت‌های ورزش زورخانه‌ای را به اسم نام می‌بردند و نشان دادند تا چه حد با ورزش آشنا هستند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ورزش همگانی پایه ورزش قهرمانی است، اضافه کرد: اگر همه مردم را تشویق به ورزش نکنیم، تعداد ورزشکاران در آینده کم می‌شود و در قهرمانی به نتیجه دلخواه نمی‌رسیم. باید به گونه‌ای ورزشکاران را پرورش دهیم که استعدادهای خاص و ناب به سطح قهرمانی رسیده و برای کشور افتخارآفرین باشند.

اسبقیان در واکنش به توسعه زیرساخت‌های ورزش ایران افزود: خوشبختانه موضوع توسعه زیرساخت‌های ورزش ایران مورد تاکید است،. این توسعه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به صورت چشمگیری رشد داشته و سرانه ورزش قبل از انقلاب در کل کشور با پیشرفتی نجومی همراه بوده است. در خصوص برخی از رشته‌ها از جمله فوتبال به نظر می‌رسد باید در موضوع ورزش‌های پایه و پایه‌های فوتبال توجه بیشتری داشته باشیم و باید مدارس فوتبال را با تفکرات علمی و فرهنگی توسعه داده و تقویت کنیم. از طرفی شرایط کشور حاکی از آن است که استعدادهای خوبی در کشور داریم و حضور فوتبالیست‌های کشورمان در کشورهای مختلف گواه آن است.

وی درباره فدراسیون ورزش جانبازان و توان‌یابان یادآور شد: ورزشکاران پاراالمپیکی ما برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور موفق شدند در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی در رده دوم قرار بگیرند که طی آن سران سه‌قوه، این پیروزی را تبریک گفتند. این موفقیت‌ها فضایی با نشاط را در جامعه ایجاد می‌کند و با تلاش‌های وزیر ورزش، موضوع پرداخت پاداش‌های این عزیزان نیز در حال پیگیری است و پرداخت خواهد شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به موضوع مسکن قهرمانان نیز پرداخت و گفت: مسکن یک موضوع همه‌گیر است. پیگیری‌های خوبی بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری صورت گرفت و تلاش‌های وزیر انقلابی هم موجب شد تا این روند تسریع شود. طرح شهرک مدال‌آوران را دنبال می‌کنیم و در کمیسیون‌های مختلف روند کار در حال طی شدن است.

اسبقیان در مورد سند آمایش سرزمینی، اضافه کرد: سیاستی که امروز وزارت ورزش و جوانان دنبال می‌کند به بحث سند ملی کشور باز می‌گردد که طراحی و تنظیم شده است. در این سند موضوعات مختلف توسعه ورزش قهرمانی و همگانی دنبال می‌شود و بعد از تاکید ریاست جمهوری قرار است در مدت ۴ ماه کار آن تمام شود. بعد از آن، به صورت هدفمند با یک نقشه راه مسیر را ادامه می‌دهیم و امیدواریم شاهد نتایج خوب آن باشیم.

وی در واکنش به این سئوال که چه پیش‌بینی از المپیک پاریس دارد، گفت: تا امروز ۱۴ سهمیه گرفتیم اما الان برای پیش‌بینی خیلی زود است. تمام تلاش‌های فدراسیون‌های ورزشی، وزارت ورزش و دولت در راستای حمایت از قهرمانان و موفقیت در میادین ورزشی است و باید فرصت داد تا شاهد نتایج آن باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha