۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۳۵
کد خبرنگار: 1489
کد خبر: 85384992
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شبی برای فرهنگ رودان در نمایشگاه کتاب هرمزگان

۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۳۵
کد خبر: 85384992
شبی برای فرهنگ رودان در نمایشگاه کتاب هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - سومین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب هرمزگان در بخش جنبی برنامه‌های متنوعی اجرا شد که پایان بخش این برنامه‌ها شب فرهنگی شهرستان رودان بود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، نخستین روز از برگزاری برنامه‌های جنبی هجدهمین نمایشگاه کتاب استان هرمزگان از امروز دوشنبه (۲۳ بهمن ماه) با برنامه ویژه کودک و نوجوانان توسط باشگاه کتابخوانی «کودک کوک» در سالن برنامه‌های جنبی نمایشگاه آغاز شد.

گروه موسیقی بومی و محلی "آوای باران" شهرستان رودان که سومین برنامه بخش جنبی نمایشگاه کتاب را برگزار می کند یکی از گروه های محلی استان هرمزگان بوده که در جشنواره های مختلف استانی شرکت و جوایز متعددی را دریافت کرده است.

محمد محمودی، رامین دهباشی، علی صامتی، سعید و حمید گوربندیان، مصطفی نایبی، جلیل مشایخی، ایوب افشار اعضای گروه این موسیقی هستند که سرپرستی این گروه را ریان صامتی که رئیس انجمن موسیقی رودان است بر عهده دارد.

غلامرضا زعیمی پژوهشگر حوزه مطالعات خلیج فارس، زاده شهرستان رودان که به عنوان سخنران در این مراسم حضور داشت بیان کرد: نمایشگاه کتاب فرصتی برای جذب دانایی و دانش است.

وی در ادامه به پیشینه و فرهنگ شهرستان رودان اشاره کرد و گفت: رودان قدمت دیرینه ای دارد که گواه آن سنگ نوشته هایی است با هزاران سال قدمت که تمدن در آن رشد کرده و تکمیل شده و عوامل مختلفی چون محیطی، جغرافیا، اجتماعی و موارد دیگر در آن تاثیر داشته که امروزه به دست ما رسیده است.

وی عنوان کرد: مردم به واسطه تاریخ هویت خود را حفظ می کنند. پس می طلبد بدان پرداخت و آن را به آیندگان منتقل کرد.

هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان ۲۱ الی ۲۷ بهمن ماه در محل دایمی نمایشگاه های بندرعباس واقع در سه راه جهانبار دایر است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha