۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۷:۰۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85385056
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یمن: از همراهی مصر با مردم غزه حمایت خواهیم کرد

۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۷:۰۰
کد خبر: 85385056
یمن: از همراهی مصر با مردم غزه حمایت خواهیم کرد

تهران-ایرنا-محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن دوشنبه شب گفت: اگر مصر در کنار مردم رفح در نوار غزه بایستد، ما هم از این کشور حمایت خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، الحوثی در صفحه خود در تلگرام نوشت: برای هماهنگی قوی و موثر و فعال با مصر آماده هستیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای عربی در کنار مردم رفح در نوار غزه قرار گیرند تا در برابر رژیم اسرائیل بازدارندگی ایجاد شود.

الحوثی روز شنبه (۲۱ بهمن) نیز به دشمن صهیونیستی هشدار داد که هرگونه تشدید حملات علیه رفح یا غزه، ما را به سمت گسترش عملیات‌ علیه این رژیم می‌کشاند.

وی تأکید کرد: به رژیم صهیونیستی می‌گوییم که مادامی که درد و رنج انسانی در غزه رو به وخامت گذاشته و ظلم و کشتار دسته جمعی ساکنان این باریکه ادامه دارد، عملیات ما طبق شرایط میدانی و نیز دستورات عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله گسترده تر خواهد شد.

به گزارش ایرنا, جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه منازل مسکونی در نزدیکی مقر هلال احمر فلسطین در مرکز شهر رفح را هدف قرار دادند و تاکنون بیش از یکصد فلسطینی شهید و بیش از ۲۳۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

منابع خبری اعلام کردند که آمار شهدا و زخمی‌های این حمله همچنان در حال افزایش است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به‌تازگی اعلام کرده که طی روزهای آتی حمله گسترده ای به شهر رفح صورت خواهد داد؛ منطقه ای که بیش از یک میلیون آواره در آن حضور دارد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اشاره به جنایت امروز رژیم صهیونیستی در رفح تاکید کرد که دولت آمریکا و شخص «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور با دادن چراغ سبز به نخست وزیر این رژیم و حمایت مالی و نظامی از آن، در این جنایات شریک است.

این جنبش تاکید کرد که هرگونه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح، منجر به شکست مذاکرات برای مبادله اسرا خواهد شد. حماس افزود که نتانیاهو با نسل‌کشی ملت فلسطین و فاجعه انسانی جدید در رفح به دنبال فرار از توافق مبادله اسرا است. «آنچه دشمن صهیونیستی و ارتش جنایتکار آن طی بیش از ۴ ماه از تحقق آن عاجز بود، هر اندازه جنگ ادامه یابد، باز هم محقق نخواهد شد.

پیشتر نیروهای مسلح یمن اعلام کرده بودند که در حمایت از مردم غزه، کشتی های رژیم صهیونیستی و سایر کشتی های مرتبط با این رژیم یا کشتی هایی که به منظور حمل کالا به مقصد بنادر سرزمین های اشغالی فلسطین حرکت می کنند را هدف قرار خواهند داد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha