۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85385092
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

«السیسی» در حمایت از رفح پیام بازدارندگی به جهان مخابره کند

تهران- ایرنا- محافل مصری از رئیس جمهوری این کشور خواستند که پیام بازدارندگی قوی در برابر اقدامات تل آویو در رفح به دنیا مخابره و با بازدید از گذرگاه رفح، همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از «رای الیوم»، محافل مصری از «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری این کشور خواستند که پیام بازدارندگی با این مفاد به دنیا ارسال کند که مصر در صورت تداوم حملات به رفح، دست بسته نخواهد ماند، به ویژه اینکه رژیم صهیونیستی هر لحظه به مرز مصر نزدیک تر می شود.

استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره گفت: ساعت سرنوشت ساز با توجه به اصرار «بنیامین نتانیاهو» برای حمله به رفح، پس از کوچاندن اجباری بیش از یک میلیون نفر از ساکنان غزه به این منطقه، نزدیک می شود.

«حسن نافعه» افزود: موضع مصر در سطح این رویداد خطرناک نیست و قاهره باید موضع محکم و قوی تری اتخاذ کند.

به گفته این استاد علوم سیاسی، «شایسته است که رئیس جمهوری پیام بازدارندگی ارسال کند که مصر دست بسته نخواهد ماند و همچنین خواستار برگزاری یک نشست در سطح سران کشورهای عربی شود.»

از سوی دیگر «اسامه الالفی» تحلیلگر مصری نیز از السیسی خواست که به نشانه همبستگی این کشور با ملت فلسطین، اقدام به بازدید از گذرگاه رفح کند.

این در حالی است که روز گذشته نیز «مصطفی بکری» نماینده پارلمان مصر در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس نوشت که بعد از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر رفح واقع در جنوب غزه، ارتش این کشور به حالت آماده باش درآمده است.

وی افزود: حملات هوایی، زمینی و دریایی علیه مردم در رفح آغاز شده است؛ صدها نفر شهید ومجروح شدند و آتش شعله‌ور شده است. کودکان هیچ پناه‌گاهی ندارند و مرگ در هر نقطه‌ای از شمال تا جنوب آن‌ها را دنبال می‌کند. ارتش ما برای مقابله با هر رویدادی به حالت آماده باش درآمده است.

این نماینده مصری تاکید کرد: امنیت ملی و مرزهای مصر خط قرمز ما است، تمام ملت مصر از ارتش و فرمانده کل آن حمایت می‌کند، خاک ما مقدس است. ما بر روی غرب و آمریکا حساب باز نکردیم، ما برای محافظت از خاک خود و مقابله با از بین رفتن مساله فلسطین روی خود و ارتش بزرگ خودمان حساب باز کردیم.

بکری نوشت: آنچه در غزه رخ می‌دهد، هولوکاستی است که تاریخ ما شبیه آن را به خود ندیده است. این رویداد لکه ننگی بر پیشانی تمام دنیاست. این اتفاق به معنای بی‌اعتبار شدن تمام موسسات و معاهدات بین‌المللی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha