سرپرست دانشگاه امیرکبیر: از هیچ جریان سیاسی جانبداری نمی‌کنیم

تهران- ایرنا- سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارزیابی عملکرد مجلس یازدهم و تعیین شاخص‌های انتخاب اصلح را دو ماموریت دانشگاه‌ها در انتخابات پیش رو برشمرد و گفت: هدف اصلی این دانشگاه ترویج مشارکت حداکثری مردم است و از هیچ جریان سیاسی جانبداری نمی‌کند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علیرضا رهایی در نشست با جمعی از کارکنان دانشگاه با موضوع انتخابات پیش رو، مجلس شورای اسلامی را یکی از ارکان مهم حکمرانی و یکی از سه قوه اصلی کشور توصیف کرد و اظهار داشت: تجربیات تاریخی دلایلی بر اهمیت و نقش بی بدیل مجلس در حکمرانی کلان کشور همچنین در نحوه اداره کشور و رفع مشکلات جامعه است. هدف در انتخابات پیش رو، انتخاب نمایندگانی است که دارای شایستگی، صلاحیت، امانتداری، تعهد، وفاداری و ولایتمداری و روحیه خدمت به مردم و کشور باشند.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: نخبگان و افراد آگاه و مطلع لازم است با انتخاب نمایندگان شایسته و متعهد، ایجاد فضای سالم و رقابتی، ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده، حمایت از حقوق شهروندی و ترویج فرهنگ انتخاباتی به تقویت نظام مقدم جمهوری اسلامی و پیشرفت کشور کمک کنند.

وی تصریح کرد: مردم در ۴۴ سال گذشته با عملکرد دوره‌های مختلف نمایندگان مجلس آشنا شده‌اند و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را می‌شناسند. به عنوان مثال مجلس یازدهم با برنامه تحول کلان فعالیت خود را آغاز کرد؛ در زمینه امنیت ملی و سیاست خارجی به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در راستای صیانت از منافع کشور، در حوزه فرهنگی قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده، در حوزه آموزش و تحقیقات قانون جهش تولید دانش بنیان و در حوزه‌های عمرانی و رفاه عمومی قانون جهش تولید مسکن و قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و ده‌ها قانون دیگر تدوین و تصویب کرد.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاهیان باید با استفاده از قابلیت‌ها و فرصت‌های خود به عنوان راهبران، الگوها و راهنمایان جامعه، مردم را به مشارکت فعال در انتخابات تشویق کنند؛ زیرا اقشار مختلف مردم، خانواده‌ها، دانشجویان و همکاران، افراد فامیل و دوستان توجه خاصی به نظرات این قشر از جامعه دارند.

رهایی به رشد آماری آموزش عالی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد: ما در قبل از انقلاب کمتر از ۲۰۰ هزار دانشجو به بیش از ۴ میلیون دانشجو بعد از انقلاب اسلامی رسیدیم. رتبه علمی کشور از رتبه ۵۵ به ۱۵ رسیده است. این تغییرات نشان دهنده یک تحول جدی در آموزش عالی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است. ارتقای نظام علم و فناوری و تأسیس هزاران شرکت دانش بنیان و محصولات با ارزش آن‌ها که تأثیر بی‌مانندی در خودکفائی کشور و بهبود رفاه مردم دارد نمونه‌ای از پیشرفت‌های کشور در اثر قانون‌گذاری مؤثر است.

شرکت در انتخابات یک عمل صالح است

مشاور رییس دانشگاه در امور اجرایی و فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این نشست، شرکت در انتخابات پیش‌رو را عمل صالح دانست و گفت: امیدواریم در انتخابات پیش‌رو با حضور پرشکوه خود حادثه عظیمی را رقم بزنیم، در واقع انتخابات یک حادثه گذار نیست بلکه حادثه اثرگذار و سیلی محکمی برای کسانی که در توهمات خود غوطه ور هستند.

مجید کوه خیل شرکت در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را ضروری دانست و یادآور شد: قرآن می فرمایند هرچه که دشمنان ما را ناخشنود کند یعنی عمل صالح انجام دادیم چرا که با شرکت در انتخابات می‌توانیم دشمنان را ناخوشنود و ناامید کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم سالاری یک بحث کلی انتخابات است بر اساس آن مردم می توانند در سرنوشت خود تاثیرگذار باشند. اهمیت انتخابات متناسب با شرایط روز و موقعیت مکانی جامعه است؛ کشوری مثل ایران که ۴۵ سال پیش به نوعی مستعمره ابرقدرت‌های شرق یا غرب بوده امروزه با پایداری دربرابر فشار نظام سلطه به قدرت برترمنطقه تبدیل شده است و با مقاومتی که در سطح جهان دربرابر زیاده خواهان انجام می دهد توازن قدرت در منطقه و دنیا را بهم زده است.

دانشگاه از هیچ جریان سیاسی جانبداری نمی‌کند


فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات فرمودند: «حضور پرشور مردم در انتخابات برای ما اهمیت دارد و این حضور پرشور اگر آگاهانه باشد منجر به انتخاب فرد اصلح می شود». به مواردی که می‌توان به اهمیت مجلس و درراس اموربودن آن توجه داشت نگاه ویژه قانون اساسی است. از ۱۴ فصل قانون سه فصل آن به اختیارات وصلاحیت مجلس مرتبط است یا اینکه از ۱۷۷ اصل قانون اساسی ۲۹ اصل آن به موضوع مجلس پرداخته است.

کوه خیل ادامه داد: مجلس شورای اسلامی تنها قوه‌ای است که نمی شود آن را منحل کرد و هیچ سازوکاری دراین خصوص درقانون پیش بینی نشده است و یک نماینده برای مدت ۴ سال نماینده مردم است و امکان جایگزینی برای آن در قانون نیامده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha