روز دوم جشنواره فجر۳۹؛ کوک سازهای هند و تاجیکستان به وقت تهران

تهران- ایرنا- دومین روز سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر میزبان کنسرت‌های «راهیش بهارتی» از هندوستان و «ابرار زوفاروف» از تاجیکستان است.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، دومین روز سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر سه‌شنبه- ۲۴ بهمن ماه- با اجرای گروه‌های موسیقی مختلف همچون «نوشه» ویژه بانوان، هنرمندانی از هندوستان، ازبکستان، خراسان شمالی برگزار می‌شود.

گروه موسیقی «نوشه» به سرپرستی به رهبری نیوشا بریمانی ویژه بانوان ۲۴ بهمن ماه ساعت ۱۴:۳۰ در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

روز دوم جشنواره فجر۳۹؛ کوک سازهای هند و تاجیکستان به وقت تهران

تالار وحدت ساعت ۱۸:۳۰ در بخش موسیقی ملل میزبان راهیش بهارتی از هندوستان و ساعت ۲۱:۳۰ میزبان حجت اشرف‌زاده خوننده موسیقی پاپ است.همچنین در بخش بین‌الملل سردار سولیف از ازبکستان ساعت ۱۸:۳۰ و ابرار زوفاروف از تاجیکستان ساعت ۲۱:۳۰ در تالار رودکی به روی صحنه می‌روند.

فرهنگسرای ارسباران نیز ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ در بخ موسیقی نواحی میزبان سرنا و دهل با رمضانعلی سعیدی نیا و جواد کریمی و دوتار شمال خراسان با اجرای جمشید ولی‌نژاد است.

هنرستان موسیقی قزوین ساعت ۱۸:۳۰ در سالن سوره حوزه هنری به اجرای آثاری می‌پردازند و در این سالن ساعت ۲۱:۳۰ در بخش موسیقی ردیف دستگاهی هادی منتظری و سروش بخشش، پدرام جوادزاده و محمود صالحی میزبان مخاطبان این گونه موسیقی هستند.

کوشک باغ هنر منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد ساعت ۱۸:۳۰ میزبان گروه‌های سرود «اَسرا» و «سپیدار» است.

در بخش موسیقی پاپ نیز کنسرت معین زندی سانس‌های ۱۹ و ۲۲ در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود و مهدی احمدوند و آرش و مسیح عدل‌پرور دیگر خوانندگان پاپ به ترتیب سانس‌های ۱۹ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه خواهند رفت.

نشست پژوهشی سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر ۲۴ بهمن ماه ساعت ۲۰ تا ۲۱ با موضوع «آسیب‌شناسی آموزش موسیقی ردیف‌دستگاهی ایران» به میزبانی مهدی امین فروغی موسیقیدان، نویسنده و مجری کارشناس و با حضور شهاب منا نویسنده و پژوهشگر برگزار و از رادیو «گفتگو» پخش می‌شود.

روز دوم جشنواره فجر۳۹؛ کوک سازهای هند و تاجیکستان به وقت تهران

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی تا از ۲۳ تا ۲۸ بهمن در بخش‌های رقابتی (جایزه باربَد) و غیررقابتی همزمان در تهران و استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، سمنان، فارس، گلستان، مرکزی، مازندران، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، کرمان و هرمزگان و با حضور ۲۱۰۹ هنرمند برگزار می‌شود. جایزه‌های ترانه،‌ موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha