سوریه با تمدید مجوز ورود کمک‌های بشردوستانه به این کشور موافقت کرد

تهران - ایرنا - نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که دمشق با تمدید مجوز اعطا شده به این سازمان برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از مرز زمینی به مناطق خارج از کنترل دولت در شمال غرب این کشور موافقت کرده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روزنامه «الوطن» سوریه، «قضی الضحاک» در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت که «مارتین گریفیتس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه و کمک های اضطراری را از تصمیم دولت سوریه مطلع کرده است.

وی خطاب به نماینده سازمان ملل در امور بشر دوستانه گفته که دمشق به همکاری نزدیک خود با این سازمان و همه شرکا به منظور بهبود وضع زندگی همه سوری ها در اقصی نقاط کشور و افزایش طرح های زودبازده بازپروری، بازسازی زیرساخت های آسیب دیده و خدمات حیاتی ادامه می دهد.

الضحاک بر ضرورت لغو کامل، فوری و بدون قید و شرط همه اقدامات تحمیلی یکجانبه علیه مردم سوریه تاکید و اضافه کرد که این اقدامات مانع کار بشردوستانه و بازگشت داوطلبانه پناهندگان و آوارگان سوری به میهن خود می شود.

سازمان ملل ۱۲ ژانویه موافقت دولت سوریه را با تمدید مجوز ارسال کمک های بشر دوستانه به مناطق شمال غربی سوریه از طریق گذرگاه «باب الهوی» هم مرز با ترکیه به مدت ۶ ماه دیگر اعلام کرد.

این سازمان آن زمان توضیح داد که برای تمدید ارسال کمک ها از طریق گذرگاه های «باب السلامه» و « الراعی» که مدت آن تا ۱۳ فوریه ۲۰۲۴ پایان می یابد، تلاش خواهد کرد.

پیشتر سازمان ملل در ۱۴ نوامبر گذشته از موافقت سوریه با تمدید مجوز ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق خارج از کنترل دولت در شمال این کشور از طریق دو گذرگاه مرزی «الراعی» و «باب السلامه» به مدت سه ماه دیگر خبر داده بود.

به نوشته روزنامه الوطن سوریه، برنامه جهانی غذا (WFP) در نظر دارد کمک های هدفمند به ارزش یک میلیارد دلار را در سال جاری به سوریه ارائه دهد.

در گزارش این برنامه آمده که وضعیت بشردوستانه در سوریه نگران کننده است و ۸۰ درصد از جمعیت این کشور به کمک های بشردوستانه نیاز دارند و ۵۵ درصد از نبود امنیت غذایی رنج می برند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha