حضور خبرنگاران دانش آموز در شعب اخذ رای خراسان رضوی قطعی شد

مشهد-ایرنا- رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: حضور خبرنگاران دانش آموز از خبرگزاری دانش آموزی ایران (پانا) در ۱۱ اسفند ماه روز رای‌گیری در شعب اخذ رای سراسر استان قطعی شده است.

سید هادی طباطبایی روز سه شنبه در "دوره آموزشی شبیه‌سازی روز اخذ رای برای فرمانداران و روسای هیات‌های نظارت شهرستان‌های استان" در مشهد افزود: حضور خبرنگاران دانش آموز به صورت ویژه و خاص در خراسان رضوی با هدف روایتگری و تبیین فرایند مشارکت در انتخابات مانند سایر خبرنگاران از دیگر رسانه ها صورت می گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به حضور این دانش آموزان خبرنگار در جمع های دانش آموزی و انجمن های مدرسه و اولیا مربیان قرار است این خبرنگاران به ابهامات و شبهات موجود در فرایند انتخابات که در ذهن جوانان و نوجوانان وجود دارد پاسخ دهند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین حضور دانش آموزان در شعب اخذ رای نیز به عنوان یک طرح از این استان به ستاد انتخابات وزارت کشور ارسال شده است که در صورت تایید از سوی هیات نظارت انتخابات و ستاد انتخابات کشور این دانش آموزان روز رای گیری به صورت ثابت در شعب اخذ رای حضور خواهند داشت البته همچنان منتظر نظر تهران و تایید از سوی مسوولان ذی ربط در خصوص این طرح هستیم.

طباطبایی به برگزاری همایش ۳۰ هزار نفری رای اولی های استان در آینده ای نزدیک اشاره و اضافه کرد: این همایش فرصت خوبی برای تشویق جوانان و نوجوانان و خانواده آنها برای مشارکت پرشور در انتخابات ۱۱ اسفند خواهد بود.

فرمانداران، بخشداران مستقل، اعضای هیات نظارت شهرستانها به تعداد حدود ۱۵۰ نفر در "دوره آموزشی شبیه‌سازی روز اخذ رای برای فرمانداران و روسای هیات‌های نظارت شهرستان‌های استان" در قالب یک نشست یک روزه حضور داشتند.

حضور خبرنگاران دانش آموز در شعب اخذ رای خراسان رضوی قطعی شد

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند همزمان در سراسر کشور، در چهار هزار و ۵۴۶ شعبه اخذ رای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

هزار و ۲۶ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی در۱۲ حوزه انتخابیه این استان و هشت نامزد مجلس خبرگان برای کسب ۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری با هم رقابت می کنند.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha