۳۲۴ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با راه‌اندازی ۲۱۹ سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات و برقراری پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه، ۳۲۴ روستای استان در دولت سیزدهم به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مصطفی بهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۸۱ سایت جدید احداث شد که ۱۴۱ روستا با جمعیت هشت هزار و ۹۸۰ از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.

وی بیان کرد: همچنین به همت دولت سیزدهم ۱۳۸ سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات و برقراری پوشش تلفن ارتقا یافته که ۱۸۳ روستای استان با جمعیت ۱۹ هزار و ۳۸۹ خانوار از اینترنت پرسرعت همراه برخوردار شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: این طرح‌ها با اعتبار ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده‌ است.

وی عنوان کرد: توسعه بیش از ۹۰ کیلومتر فیبر نوری با هدف افزایش و تامین پهنای باند و پایداری ارتباطات روستایی در ۶۰ روستای استان اجرا شده که بیش از هفت هزار خانوار از مزایای آن برخوردار شدند.

بهی گفت: در دولت سیزدهم ٣۵٠ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های حوزه فاوا استان پرداخت و زمینه اشتغال برای ١٧٠ نفر فراهم شده‌ است.

تاکنون بیش از ۸۰ درصد روستاهای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha