۱۰ پیمانکار نیکوکار در طرحهای مدرسه‌سازی خراسان‌رضوی مشارکت دارند

مشهد-ایرنا- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: ۱۰ خیر مدرسه‌ساز در قالب پیمانکاران ساختمانی در طرح های مدرسه‌سازی این استان فعالیت و مشارکت دارند.

به گزارش ایرنا، علی خدادادی روز سه شنبه در آیین افتتاح مجموعه آموزشی چندمنظوره «رویان» در ناحیه چهار آموزش و پرورش مشهد افزود: این نوع همکاری خیرخواهانه در ساخت مدارس در سطح استان خدمت ارزشمندی است که باید از آن الگوسازی شده و به سایر خیران و فعالان این حوزه معرفی گردد.

وی بیان کرد: در حال حاضر از میان املاک و زمین های کوچک و بزرگی که از سوی خیران اهدا شده و فضاهای متعلق به آموزش و پرورش به دنبال مکانهایی هستیم که بتوان در ساخت مجموعه های آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی اظهار داشت: مجموعه آموزشی رویان با زیربنای ۷۵۰ مترمربع در سه طبقه شامل کتابخانه، اتاق رایانه، سالن امتحانات و جلسات و آزمایشگاه امروز به بهره برداری رسید.

خدادادی افزود: ساخت این مجموعه آموزشی در سال ۱۳۹۹ آغاز شد که حدود ۲۰ میلیارد ریال از سوی خیران و ۲۰ میلیارد ریال با اعتبارات دولتی برای ساخت این مجموعه صرف شد.

۱۰ پیمانکار نیکوکار در طرحهای مدرسه‌سازی خراسان‌رضوی مشارکت دارند

محسن داوری، فرماندار مشهد نیز در این مراسم به کمبود فضای آموزشی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در اداره کل نوسازی مدارس و کمک خیران هر سه شنبه یک فضای آموزشی در این شهرستان مشهد افتتاح می شود تا کمبود فضای آموزشی ذکر شده، خللی به فرایند آموزش در این شهرستان وارد نکند.

به گزارش ایرنا و مطابق اعلام فرمانداری مشهد، سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز در کشور پنج و پنج دهم متر مربع، در خراسان رضوی چهار و پنج دهم مترمربع و در حاشیه شهر مشهد و روستاهای اطراف این کلانشهر یک و ۲ دهم مترمربع است.

طرح ویژه ساخت مدرسه توسط خیران با توجه به کمبود ۲ هزار کلاس درس در مشهد مورد حمایت قرار گرفته و هر سه‌شنبه یک مدرسه در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

چهار میلیون نفر جمعیت شهرستان مشهد در شهرهای «مشهد، رضویه، ملک آباد و بینالود» و ۴۰۰ روستای کوچک و بزرگ آن سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha