حضور گسترده مردم در انتخابات، کشور را در برابر توطئه بیگانگان بیمه می‌کند+فیلم

سنندج- ایرنا- یکی از نامزدهای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کردستان گفت: حضور و مشارکت گسترده مردم در عرصه انتخابات منجر به حفاظت نظام در برابر قدرت‌های بزرگ شده و کشور را در برابر توطئه بیگانگان بیمه می‌کند.

به گزارش ایرنا، مجلس خبرگان رهبری، مجلسی مشورتی متشکل از فقیه‌های"واجد شرایط" است که بر اساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مسئولیت تعیین، عزل و نظارت بر رهبر جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد و اعضای آن از طریق برگزاری انتخابات از بین نامزدهایی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم توسط رهبر تأیید شده‌اند انتخاب می شوند.

انتخابات مجلس خبرگان رهبری هر هشت سال یکبار در کشور برگزار می شود و اسفندماه امسال ششمین دوره این انتخابات و همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان کردستان صلاحیت چهار نامزد شامل ماموستا فایق رستمی نماینده فعلی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج، ماموستا محمود ابن الخیاط امام جمعه شهر سقز، ماموستا اقبال بهمنی از روحانیون اهل سنت و حجت الاسلام سیدمحمد کاظم موسوی نسب از روحانیون اهل تشیع تایید شده است.

معرفی ماموستا اقبال بهمنی

ماموستا اقبال بهمنی در سال ۱۳۵۲ درشهرستان دهگلان منطقه لیلاخ متولد شد و تحصیلات خود را مدارس علوم دینی سنندج در خدمت ماموستایان بزرگی همچون ماموستا شهید شیخ الاسلام، ماموستا مجتهدی و ماموستا سید محمد حسینی گذراند.

وی پس از پایان تحصیلات علوم دینی در استان‌های زاهدان و کردستان، در خدمت شهید ماموستا شیخ الاسلام اجازه نامه تدریس و اجتهاد را دریافت کرد.

ماموستا بهمنی، امام جماعت مساجد شهر سنندج، امام جمعه شهر موچش، امام جمعه موقت شهر کامیاران، سردفتردار ازدواج و طلاق در سنندج، مسئولیت مرکز بزرگ اسلامی سنندج به مدت ۶ سال و عضو هیات منصفه دادگاه مطبوعات را در کارنامه کاری خود دارد.

ماموستا بهمنی همچنین سال‌های زیادی است که با تشکیل کلاس های قرآنی، تدریس فقه امام شافعی و خدمت در خانقاها و تکایا و شورای طریقت در راستای ترویج فرهنگ وحدت در استان تلاش می کند.

وی در سال ۱۳۹۴ کاندید پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود اما میزان رای وی به حد نصاب نرسید و امسال نیز کاندید ششمین دوره این انتخابات است.

لذا برای آشنایی بیشتر با این کاندید انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دیدگاه‌ها و نظراتش درباره این دوره از انتخابات مصاحبه ای با وی انجام داده ایم که مشروح آن در ادامه می آید.

ایرنا: نظر شما راجع به جایگاه مجلس خبرگان رهبری و اهمیت آن در کشور چیست؟

ماموستا بهمنی: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸ با رای ۹۸ درصدی مردم به تصویب رسیده است و یکی از بندهای قانون اساسی بحث مجلس خبرگان رهبری است.

خبرگان رهبری در راستای مردم سالاری دینی و اینکه دیکتاتوری و امپراطوری‌هایی در کشور بوجود نیاید پایه گذاری شده است، ضمن اینکه در قانون اساسی چند وظیفه برای مجلس خبرگان تعیین شده است.

کارکرد اصلی و کلیدی مجلس خبرگان رهبری تعیین رهبر و انتخاب فردی اصلح برای رهبری است وظیفه دوم نمایندگان خبرگان رهبری نظارت بر عملکرد و کارهای رهبری است و حتی به عنوان مشاوران امین می توانند مشورت‌های لازم و ضروری از اوضاع و احوال کشور را به ایشان انتقال دهند.

با توجه به اینکه مجلس خبرگان جایگاه رفیع و بالایی در نظام و بخصوص در قانون اساسی دارد، یکی دیگر از وظایف این مجلس، تعامل با مسئولان و حتی یادآوری وظایف مسئولان کشوری و استانی، همکاری با آنها و غیره است.

ایرنا: نظر شما راجع به تایید صلاحیت نامزدهای مجلس خبرگان رهبری چیست؟

ماموستا بهمنی: یکی از راههای تایید صلاحیت نمایندگان و رد آنها شورای نگهبان است که از کانال‌های مختلف حسن شهرت کاندیداها را دریافت کرده و مسائل علمی آنها را مورد بررسی قرار دهد و افرادی که طبق قانون جمهوری اسلامی صلاحیت دارند را تایید و افرادی که شرایط لازم را ندارند رد کند.

افرادی که تایید صلاحیت شده‌اند قطعا طبق مسائل قانونی تایید شده‌اند و افرادی نیز که رد صلاحیت شده‌اند بر مبنای شرح وظایفی که قانون برای شورای نگهبان گذاشته است، نتوانسته‌اند به عنوان کاندیدا وارد عرصه شوند.

ایرنا: مشارکت مردم در این دوره از انتخابات را چگونه ارزیابی می کنید و مشارکت بالا چه تاثیری در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور دارد؟

ماموستا بهمنی: کشور ایران دارای سابقه ملی، اسلامی و تمدنی بزرگی است لذا شرکت پرشور مردم در اتتخابات باعث ثبات و توسعه دموکراسی و مردم سالاری دینی خواهد شد.

بی شک در هرجایی که امنیت باشد، توسعه دربخش‌های مختلف اتفاق می افتد، لذا یکی از مسائلی که بستر امنیت را در کشور تاکنون بوجود آورده است شرکت و حضور مردم در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات بوده است.

حضور مردم در انتخابات‌های مختلف تاکنون منجر به حفاظت از نظام در برابر قدرت‌های بزرگ شده است لذا قدرت مردم در این زمینه فوق قدرت‌ها است و قطعا مردم ما همانند گذشته که با دلگرمی در انتخابات شرکت کرده و فریب تبلیغات رسانه‌های بیگانه را نخورده اند، این دوره نیز باشکوهتر در صحنه حاضر شده و دشمنان را بار دیگر ناکام می گذارند.

ایرنا: به نظر شما برای تشویق و ترغیب هرچه بیشتر مردم به پای صندوق‌های اخذ رای باید چکار کرد؟

ماموستا بهمنی: برای مشارکت گسترده و حضور آگاهانه مردم در پای صندوق‌های اخذ رای لازم است که اساتید، نخبگان علمی و دانشگاهی، حوزه‌های علمیه و روحانیون مردم را روشن کرده و نظام و دستاوردهای انقلاب را برای آنان تبیین کنند چرا که رسانه‌های بیگانه تلاش می کنند افکار مردم را به انحراف کشانده و مانع شرکت آنها در این رویداد شوند.

همچنین مسئولان نظام نیز باید تلاش بیشتری برای خدمتگزاری به مردم، رفع فقر و گرانی انجام دهند چرا که ما می بینیم وقتی به ایام انتخابات نزدیک می شویم دست‌های نفاق‌آمیز در داخل کشور دست به توطئه هایی در زمینه اقتصادی می زنند و با ایجاد گرانی، جو روانی در کشور ایجاد کرده و مردم را دلسرد و ناامید می کنند.

لذا باید مسئولان امنیتی تلاش کنند جلوی این توطئه‌ها و منحرف کردن ذهن مردم بویژه جوانان را در این ایام پیش رو گرفته و دست این افراد را برای مردم رو کنند، ضمن اینکه مشکلات اقتصادی مردم را نیز رفع کنند.

ایرنا: درحال حاضر ظرفیت‌ها و چالش‌های استان کردستان از نظر شما چیست؟

ماموستا بهمنی: استان کردستان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی دارد از جمله زمین‌های مستعد کشاورزی، آب فراوان، تولیدات باغی، معادن و غیره دارد، اما از این ظرفیت‌ها تاکنون آنگونه که باید استفاده بهینه نشده است و در این زمینه مسئولان همکام و همراه با مردم بوده و برای توسعه استان با استفاده از این ظرفیت‌ها تلاش کنند.

اما استان کردستان با چالش‌هایی نیز روبرو است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد که از مهمترین این چالش‌ها و مشکلات می توان به معضل بیکاری و نبود کارخانجات و غیره اشاره کرد.

بسیاری از جوانان ما علی رغم داشتن تحصیلات عالیه و استعدادهای فراوان؛ به دلیل نبود شغل مناسب به نوعی از استان و حتی از کشور رفته اند فرار مغزها اتفاق افتاده است، بنابراین مسئولان باید برای بکارگیری این جوانان و رفع معضل بیکاری در استان تلاش کنند.

مردم کردستان همواره با نظام همراه و همگام بوده اند اما باید مسئولان نیز قدردان این همراهی بوده و جوابگوی نیاز آنها باشند و با جذب امکانات بیشتر برای استان علاوه بر رفع بسیاری از مشکلات موجود، منجر به توسعه منطقه شوند.

ایرنا: و صحبت پایانی شما:

ماموستا بهمنی: در پایان عرایضم ضمن تقدیر و تشکر از خبرگزاری ایرنا که این وقت را در اختیار ما قرار دادند از مردم انقلابی، متدین و همیشه در صحنه استان کردستان درخواست می کنم به توطئه‌های رسانه‌های بیگانه توجه نکنند و همانند گذشته و حتی پرشورتر در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

انتخابات حق تک تک ما است و انسان نباید به هیچ قیمتی از حق خود بگذرد و اگر کسی در انتخابات شرکت نکند یعنی حق خود را رها کرده و به کس دیگری داده است بنابراین باید مردم با مشارکت بالایی در این رویداد شرکت کرده و گزینه های اصلح، کاردان و توانمند را انتخاب کنند که منجر به توسعه جامعه شود و بی شک اگر مشارکت پایین داشته باشیم شاید انسان هایی ضعیف و ناتوان به مجلس راه پیدا کنند که نه تنها مشکلات رفع نشود بلکه وضع بدتر نیز شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha