۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 85385595
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هفت هزار واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت 

قم- ایرنا - معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه فعال‌سازی واحدهای معطل مانده، تعطیل و یا نیمه فعال از تاکیدهای مهم ریاست جمهوری است گفت: درحال حاضر تعداد واحدهای تولیدی صنعتی تعطیل یا نیمه فعال کشور که به چرخه تولید بازگشته‌اند وارد کانال هفت هزار واحد شده‌است.

گزارش خبرنگار ایرنا، محسن منصوری روز سه‌شنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری همزمان هشت‌هزار طرح اقتصادی صندوق کارآفرینی امید در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اعتبارات این تعداد طرح‌ خُرد، کوچک و متوسط از محل تسهیلات صندوق کارآفرینی اُمید تامین شده‌است.

وی در این مراسم که در شهرک صنعتی شکوهیه قم برگزار شد با ذکر این نکته که بخش زیادی از این تسهیلات به واحدهای راکد و نیمه فعال که عمدتا در مناطق محروم کشور قرار دارند، اختصاص پیدا کرده‌است خاطرنشان کرد: فعال کردن واحدهای تولیدی صنعتی که به هر دلیلی با کمتر از ظرفیت خود کار می‌کنند، از سیاست‌های مهم دولت و از تاکیدهای رئیس جمهور می‌باشد.

منصوری همچنین با یادآوری اینکه تعداد واحدهای صنعتی راکد یا نیمه فعال در کشور وارد کانال هفت هزار واحد شده‌است بیان داشت: از ابتدای دولت سیزدهم، عزم مسئولان بر رونق بخشیدن به واحدهایی که با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنند، تمرکز داشته‌است.

معاون رئیس جمهور دربخش دیگری از سخنان خود همچنین صندوق کارآفرینی امید را از موثرترین نهادهای مالی کشور توصیف کرد و گفت: فعالیت این صندوق روی حوزه کسب‌ و کارهای خُرد و اجتماعی متمرکز است.

وی با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید بیش از ۴۰۰ شعبه در کشور دارد تصریح کرد: در هر استان، سراغ واحدهای کوچک می‌رویم، عارضه‌یابی نموده و مشورت می‌دهیم، آنجایی که به مشورت مدیریتی و تامین مالی نیاز است کمک‌های لازم صورت می‌گیرد.

رئیس هیات امنای صندوق کارآفرینی امید در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: با کار جدی که در چند ماه اخیر در سطح کشور صورت گرفته، این تعداد واحد فعال شده‌است.

همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام حسین‌(ع) و روز پاسدار، طی آیینی با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و برخی مسئولان کشوری و استانی تعداد هشت هزار و ۱۹۳ طرح کسب‌وکار خرد، کوچک و متوسط با اشتغال ۴۲ هزار و ۶۸۶ نفر و با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

معاون اجرایی رئیس جمهور: هفت هزار واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha