سه هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی با راه اندازی مجمع یاری‌گران زندگی در کشور ایجاد شد 

قم - ایرنا- مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: سه‌هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی برای بهبود یافتگان مواد مخدر توسط مجمع خیران یاری‌گران زندگی در کشور ایجاد شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزین رحیم نظری روز سه‌شنبه در مراسم مجمع عمومی و انتخابات هیات امنا و هیأت مدیره مجمع خیران یاری‌گران زندگی استان قم که در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم برگزار شد اظهار داشت: خیران تاکنون سه هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال در زمینه مبارزه با مواد مخدر به خصوص در بحث ایجاد اشتغال حین درمان هزینه کرده‌اند.

وی با تاکید بر عملکرد ویژه مجمع خیران یاریگران زندگی کشور در بحث اشتغال حین درمان گفت: اکنون بیست و هشتمین مجمع استانی را در قم برگزار می‌کنیم و راه اندازی مجمع خیرین یاری‌گران زندگی اتفاق بسیار خوب و راه بزرگی است که برکات زیادی برای کشور خواهد داشت و معتقدیم در هر جا که مردم حضور داشته باشند موفقیت‌های زیاد و صد چندانی در پیش خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌ نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: برای ایجاد اشتغال بهبود یافتگان مواد مخدر در کشور همچنین ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال کمک غیر نقدی در اموری چون تجهیز کارگاه ها و در اختیار گذاشتن زمین از سوی خیران هزینه شده‌است.

وی تاکید کرد: درحوزه آسیب‌های اجتماعی در جهان در دهه گذشته نسبت به دهه قبل‌تر از آن ، ۲۳۲ درصد رشد آسیب‌های اجتماعی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: اگر تمهیداتی که دولت برای بهبود معتادان در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ تدارک دیده‌است با ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان عجین نشود امکان برگشت به اعتیاد زیاد است از این رو نیاز داریم خیران دست یاری بدهند و برای مشکل اشتغال بهبود یافتگان کمک کنند.

سه هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی با راه اندازی مجمع یاری‌گران زندگی در کشور ایجاد شد 

هیچ‌کس از آسیب اجتماعی مصون نیست

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم نیز در این مجمع گفت: خیرانی که برای‌ اشتغال بهبود یافتگان مواد مخدر هزینه می کنند اجر زیادی خواهند داشت.

احمد حاجی زاده تاکید کرد: هیچ فردی از آسیب‌های اجتماعی مصون نیست و سن اعتیاد به شدت کاهش پیدا کرده‌است لذا در مصونیت بخشی باید تمرکز بیشتری داشته باشیم تا خانواده‌ها از معضل اعتیاد دور باشند و فرزندان آنان دچار آسیب نشوند.

وی تصریح کرد: خیران باید تمرکز روی آسیب‌های اجتماعی خصوصا اعتیاد داشته باشند و دیگر دوستان و آشنایان خیر خود را برای حمایت از معتادان بهبود یافته ترغیب کنند و عملکرد مجمع یاریگران زندگی قم باید الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

تا پایان سال همه نمایندگی‌های استانی مجمع خیران یاریگران زندگی راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل مجمع خیران یاری‌گران زندگی کشور نیز اعتیاد را بلای خانمان‌سوز نامید و با بیان اینکه این آسیب اجتماعی مسائل و مشکلات آن تمام آحاد جامعه را درگیر می‌کند افزود: فرد معتاد ابتدا به خود، بعد به خانواده و سپس به اجتماع آسیب جدی وارد می‌کند، بنابراین نجات یک معتاد به مانند نجات جامعه است.

حسن حمزه‌زاده با بیان اینکه مجمع خیران یاریگران زندگی در سال گذشته در کشور تأسیس شد گفت: این تشکل مردم نهاد تاکنون در ۲۸ استان ایجاد شده و تا پایان سال در همه استان‌ها این راه‌اندازی می‌شود و تلاش می‌کند تا با کمک خیران و کارآفرینان، زمینه اشتغال برای معتادان بهبود یافته را فراهم نماید.

وی اشتغال را کلید بازگشت معتادان به جامعه دانست و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ کارآفرین در سراسر کشور برای کمک به اهداف مجمع اعلام آمادگی کرده‌اند و بر آن هستیم که مسیر بازگشت مجدد نجات‌یافتگان از دام اعتیاد به زندگی سالم را فراهم کنیم.

وی با اشاره به شروع کار خیرین مدرسه‌ساز از دهه ۷۰ گفت: هرگز فکر نمی‌کردیم زمانی برسد که ۴۰ درصد مدارس کشور را خیرین بسازند، پس باید این روش و تجربه را در حوزه مسائل اجتماعی به خصوص مبارزه با اعتیاد تکرار کنیم.

در پایان این مجمع، انتخابات اعضای هیات مدیره مجمع خیران یاریگران زندگی استان قم برگزار شد و در نهایت پروانه سرکشیک زاده، جعفر شهناز زاده، مهدی سنگی،‌ناصر اعلایی، مرتضی خوش گفتار، علی اصغر اکبری و رضا پورقلی به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha