۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 85385700
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین تقدیر از قهرمانان و فعالان عرصه ورزش و محیط زیست برگزار شد

تهران- ایرنا- سومین آیین تقدیر از قهرمانان و فعالان عرصه ورزش و محیط زیست کشور امروز (سه‌شنبه) با حضور سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم سیدنصرالله سجادی مشاور رئیس، مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته، مهرافزا منوچهری رئیس کمیسیون محیط زیست و ورزش کمیته ملی المپیک و نیز جمعی از چهره‌های ورزشی و روسا و اعضای فدراسیون‌های ورزشی در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در این مراسم برخی چهره‌های فوتبالی از جمله حمید درخشان، بیژن ذوالفقارنسب و حسین شمس نیز حضور داشتند.

طی این مراسم از علیرضا مختاری قهرمان پرتاب دیسک پارالمپیک توکیو و علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی سابر شمشیربازی ایران به‌عنوان قهرمانان فعال در حوزه ورزش و محیط زیست تقدیر به عمل آمد.

مهرافزا منوچهری رئیس کمیسیون محیط زیست و ورزش کمیته ملی المپیک در این نشست اظهار داشت: پس از اصلاح منشور المپیک و اضافه شدن محیط زیست و ورزش به این منشور، کمیته بین‌الملی المپیک اقدامات چشمگیری در حوزه محیط زیست انجام داد.

وی افزود: کمیسیون ورزش و محیط بین‌المللی تاسیس شد و بعد از آن کمیسیون‌های ملی ورزش و محیط زیست نیز تاسیس شدند. در واقع تعهدات حفاظت از محیط زیست به عنوان ملاک ارزیابی برای اعطای میزبانی به کشورها به حساب می‌آید. پس از آن کنگره‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بسیاری با موضوع ورزش و محیط زیست برگزار شد و IOC با دفتر محیط زیست سازمان ملل تعدات زیادی را قبول و انعقاد قرارداد کرد؛ از جمله برگزاری مسابقات المپیک، پارالمپیک، المپیک جوانان و زمستانی و حتی مسابقات منطقه‌ای. این امر در المپیک توکیو، بازی‌های آسیایی گوانگژو نیز محقق شد. در واقع IOC با ۲۰۴ کمیته بین‌المللی المپیک، ۳۵ فدراسیون جهانی و کلیه کمیته‌های برگزاری مسابقات بین‌المللی اهداف توسعه پایدار از طریق ورزش را به شدت دنبال می‌کند.

وی افزود: حدود ۲۶ سال است که کمیسیون ورزش و محیط زیست در ایران فعال است.

منوچهری با اشاره به اهداف این کمیسیون ادامه داد: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی جهت ارایه فعالیت‌های آموزشی، تدوین دستورالعمل‌های ویژه، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری گردهمایی‌های مختلف، اجرای پروژه‌های مختلف و اجرای پژوهش‌ها از جمله اهداف و سیاست‌های ماست.

وی یادآور شد: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی از طریق برنامه‌ریزی و مدیریت زیست محیطی در چارچوب فعالیت‌های ورزشی، افزایش دانش‌افزایی و ترویج فرهنگ و داشتن محیط زیست از بخش ستادی ورزش گرفته تا ورزشکاران و حتی تماشاگران ورزش و مواردی که به نوعی به وزرش مرتبط هستند نیز از دیگر اهداف ما است.

رئیس کمیسیون محیط زیست و ورزش کمیته ملی المپیک گفت: برای رسیدن به اهداف با سازمان‌های مختلفی به صورت چندجانبه همکاری کردیم که از آن جمله می‌توان به وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون‌های ورزشی، ادارات کل ورزش، سازمان محیط زیست، شهرداری تهران، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و آکادمی ملی المپیک اشاره کرد. در مجموع فراهم کردن ساز و کارهای استفاده از ورزش به منظور ارتقای توسعه پایدار در کشور در زمره برنامه‌ها و اقدامات ما است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha