برگزاری باشکوه مراسم چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کنیا

تهران- ایرنا- سفیر کشورمان در کنیا با محکوم کردن جنایات و کشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی در غزه و ضرورت سپردن جنایتکاران صهیونیست به عدالت، بر لزوم مسئولیت‌پذیری جامعه جهانی در مواجهه با نسل کشی فلسطینیان تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا؛ مراسم بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ‌با حضور پرشور ایرانیان خارج از کشور، جمعی از مقامات دولتی کنیایی، سفرا و دیپلمات‌های مقیم، چهره‌های علمی و فرهنگی، نمایندگان شرکت‌های اقتصادی و اصحاب رسانه‌های کنیایی، شب گذشته در سفارت کشورمان در نایروبی برگزار شد.

این مراسم با پخش سرود ملی دو کشور آغاز گردید و در ادامه علی غلام پور سفیر کشورمان در کنیا ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان حاضر در مراسم با مرور مبارزات مردم انقلابی ایران علیه رژیم شاه که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران گردید گفت: در طول ۴۵سال گذشته مردم ایران علیرغم تمامی فشارها و موانع مختلفی از جمله تحریم‌ها، توانسته‌اند قدم‌های بزرگی در مسیر توسعه برداشته و دستاوردهای درخشانی را در زمینه‌های مختلف علمی، فنآوری، صنعتی، فرهنگی بدست آورند.

برگزاری با شکوه مراسم چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کنیا

سفیر کشورمان همچنین با محکوم کردن جنایات و کشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی در غزه و ضرورت سپردن جنایتکاران صهیونیست به عدالت، بر لزوم مسئولیت‌پذیری جامعه جهانی در مواجهه با نسل کشی فلسطینیان تاکید کرد.

در ادامه مدیر کل مرکز مطالعات دیپلماتیک وزارت امورخارجه جمهوری کنیا ضمن تبریک روز ملی جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه روابط خوب کنیا و ایران در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی در مسیر پیشرفت قرار دارد، برگزاری کمیسیون‌های مشترک همکاری‌های اقتصادی، مشارکت در نمایشگاه‌های دو کشور و انجام سفرهای متقابل مقام‌های دو کشور را در همین راستا ارزیابی نمود.

در ادامه، کلیپ تهیه شده در خصوص دستاوردها، پیشرفت در زمینه‌های علمی، فرهنگی و مناظر دیدنی کشورمان برای حاضران پخش و مورد استقبال و توجه مهمانان قرار گرفت.

همچنین در این مراسم، قطعاتی از صنایع دستی و اقلام فرهنگی سنتی کشورمان از جمله قلمکاری، میناکاری، تصاویر دیدنی از ایران و فناوری‌های علمی ایران نیز به نمایش درآمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha