۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۴۱
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85385888
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمان رسیدگی به پرونده های تصادف کوتاه می شود

اصفهان - ایرنا - رییس پلیس راهور فراجا از هماهنگی و تعامل بین کارشناسان تصادفات این پلیس و کارشناسان رسمی دادگستری بمنظور جلوگیری از اطاله دادرسی در پرونده های مربوط به تصادفات خبر داد.

به گزارش ایرنا، سردار سید تیمور حسینی‌ روز سه شنبه در همایش تخصصی و مشترک کارشناسان پلیس راهور و کانون کارشناسان رسمی دادگستری در اصفهان افزود: برابر مقررات بازدید اولیه تصادفات با کارشناسان شاغل در پلیس راهور است و اگر منجر به اعتراض شود در محاکم قضائی توسط هیات های رسیدگی و کارشناسان رسمی دادگستری مورد بازبینی و بازدید مجدد قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه بعضی از پرونده های تصادفات بین هیات‌های مختلف از سه تا ۱۱ نفره دست به دست می شوند گفت: تمام تلاش ما این است که جلوی این دست به دست شدن پرونده های تصادفات بین هیات‌های مختلف که هم هزینه های زیادی را به مردم تحمیل می کند و هم باعث اطاله دادرسی می شود را بگیریم.
رئیس پلیس راهور فراجا اظهار داشت: ارتقای دانش کسانی که بر روی پرونده های تصادفات فعالیت می کنند و همچنین هماهنگی بین کارشناسان پلیس راهور و کارشناسان رسمی دادگستری از جمله راهکارهایی هستند که می توانند به کاهش اطاله دادرسی در این پرونده ها کمک کنند.
سردار حسینی در این باره که روند رسیدگی به کدام یک از پرونده های تصادفات طولانی است گفت: بطور عموم در تصادفاتی که منجر به جرح و فوت می شوند حساسیت ها بیشتر است ولی اطاله دادرسی در تصادفات خسارتی که بین هیات‌های مختلف دست به دست شده نیز وجود دارد.
رییس پلیس راهور فراجا همچنین در باره اینکه چرا شرکت های بیمه، خسارت شخص ثالث فرد مقصر را بصورت کامل پرداخت نمی کنند، گفت: برابر قانون در نحوه پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث، شاخصی به عنوان خودروی متعارف در نظر گرفته شده و طبق تعریف قانون خودروی متعارف به خودرویی گفته می شود که قیمت آن از نصف دیه مشخص شده توسط قوه قضائیه بالاتر نباشد.
وی با بیان اینکه طبق این تعریف در زمان حاضر عمده خودروهایی که در کشور تردد می کنند جزو خودروهای غیر متعارف محسوب می شوند افزود: قاعده پرداخت خسارت هم این است که تا یک سقف مشخصی از بیمه شخص ثالث فرد مقصر پرداخت می شود و مالک خودروی غیر متعارف موظف است که بیمه بدنه هم داشته باشد و مابقی خسارت را از بیمه بدنه خودروی خود تامین کند.
سردار حسینی با بیان اینکه امروز ملاک ارزیابی قیمت یا تامین دلیل برای این موضوع خودروی «دنا » در نظر گرفته می شود گفت: بنابراین شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که آن‌ها ۲ محدودیت دارند یک اینکه شرکت های بیمه قطعات آسیب دیده را براساس قطعات یک خودرو در تراز خودروی دنا محاسبه می کنند و دیگر اینکه مالک خودروی غیر متعارف باید حتماً بیمه بدنه داشته باشد تا مابقی خسارتی که به او تحمیل شده و دیگر نمی تواند از سقف بیمه شخص ثالث استفاده کند را از بیمه بدنه خود استفاده کند بدون اینکه از بابت استفاده از بیمه بدنه (در زمان تمدید بیمه و برخورداری از تخفیف) متحمل جریمه یا ضرر و زیان شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha