معاون وزیر: توجه دولت سیزدهم به عرصه آموزش و پرورش بی‌سابقه است

مشهد-ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون عرصه آموزش و پرورش از نظر توجه و نگاه ویژه دولت سیزدهم به این حوزه در شرایط تاریخی و بی‌سابقه‌ای قرار دارد.

به گزارش ایرنا، حمید طریفی حسینی روز سه‌شنبه در اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی کشور در مشهد، افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی یک ظرفیت مغفول مانده بود که در دولت سیزدهم چندین اقدام سیستمی در این سازمان انجام داد که به عنوان نقطه عطف در این حوزه به شمار می رود.

وی تاکید کرد: باید از این فرصت تاریخی برای تحولات کیفی مد نظر حوزه آموزش و پرورش بهره ببریم .

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اجرای طرح رتبه بندی معلمان، ۵۰ همت (هزار میلیارد تومان) هزینه داشته است، اما دولت سیزدهم پای کار اجرای این طرح ایستاده است.

وی تاکید کرد:بیش از ۱۰۰ هزار ردیف استخدامی در بخشهای مختلف آموزش و پرورش بی سابقه و نشان از همین توجه دارد.

طریفی بیان کرد: هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم اما همچنان ریل گذاری برای رسیدن به اهداف در حال انجام است که بعد از ۲ دهه ساختار جدیدی در وزارت آموزش و پرورش را رقم می‌زند.

راه اندازی ۴۲ هنرستان جدید

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: حدود ۸۰ رشته جدید در هنرستان های استثنایی ایجاد شده و طی سال‌ تحصیلی جاری ۴۲ هنرستان در کشور راه اندازی شده است که موید عدالت آموزشی است.

وی بیان کرد: کارهای انجام شده در آموزش و پرورش استثنایی عمیق و سیستمی بوده است.

طریفی جذب نیروی توانبخشی در آموزش و پرورش استثنایی را یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه دانست و افزود: هزار و ۶۰۰ نفر در آزمون مربوطه شرکت کردند که شرایط جذب هزار نفر آنان فراهم شده و می‌تواند بخش مهمی از هزینه توانبخشی خانواده های این دانش آموزان را با حضور این مربیان جبران کرد.

وی گفت: فعالیت ۸۱۹ هزار مرکز جامع خدمات به دانش آموزان استثنایی نیز از دیگر خدمات موثر است که به کمک نظام تعلیم و تربیت آمده است.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک و نیم میلیون دانش آموز است که بیش از ۲۰ هزار نفر آنان در آموزش و پرورش استثنایی مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha