«خالص‌سازی» رسانه‌ای در نشست خبری جبهه اصلاحات/ پیام انتخاباتی وحدت به انقلابی‌ها

تهران ـ ایرنا ـ پیام انتخاباتی شورای وحدت به نیروهای انقلاب، خالص سازی رسانه‌ای در نشست خبری جبهه اصلاحات، گزینه‌های اعتدالی‌ها برای سرلیستی در تهران و آغاز فعالیت‌های تبلیغاتی کاندیداهای خبرگان رهبری از فردا از جمله اخبار انتخاباتی امروز -سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲- بود.

به گزارش حوزه احزاب ایرنا، امروز و در فاصله ۱۷ روز مانده تا انتخابات، احزاب روز آرامی را پشت‌ سر گذاشتند و جز چند مورد معدود، تحرک عمده‌ای در حوزه احزاب گزارش نشد.

اعتراف مرعشی به یک دروغ اصلاح‌طلبانه؛ کاندیدا داشتیم، می گفتیم نداریم!

شاید مهم‌ترین رویداد خبری احزاب حضور «حسین مرعشی» دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در نشست اصلاح‌طلبان کرمان بود که وی در آن جلسه اعترافات قابل توجهی داشت؛ در شرایطی که در سال‌های اخیر اصلاح‌طلبان رد صلاحیت گزینه‌هایشان از جانب شورای نگهبان را بهانه‌ عدم حضورشان در انتخابات می‌کردند و حتی با دستاویز قرار دادن این موضوع تا مرز تحریم انتخابات هم پیش می‌رفتند، حالا مرعشیِ تکنوکرات می‌گوید با وجود آنکه برای مجلس یازدهم در تهران لیست کامل و قوی داشتیم، با اینحال به دروغ به مردم می‌گفتیم کاندیدا نداریم!(متن خبر را اینجا بخوانید)

از اینجا معلوم می‌شود «تحریم» برای اصلاح‌طلبان نه معلول عواملی دیگرساز، بلکه اتفاقا راهبردی بوده که آگاهانه برای نیل به مقاصدی خاص در دستور کار آنها قرار می‌گرفت و امروز در شرایطی که طیفی از آن‌ها از رویکرد گذشته فاصله گرفته و قصد اصلاح سیره سابق خود را دارند، برخی دیگر هم‌چنان بر طبل عدم مشارکت می‌کوبند و بنای تغییر رفتار ندارند.

نکته قابل توجه دیگر در اظهارات مرعشی تأکید وی بر التزام به کلیت نظام و رهبری بود. دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید: نمی‌شود ‌کسانی را به مجلس بفرستیم که در برابر رهبری زاویه داشته باشند، این خط قرمز اول ماست.

«خالص‌سازی» رسانه‌ای در نشست خبری جبهه اصلاحات

رویداد دیگر اردوگاه اصلاح‌طلبی برگزاری نشست خبری رئیس جبهه اصلاحات در فضایی یکدست و بدون حضور هیچ رسانه‌ای خارج از گفتمان این جبهه بود.

آذر منصوری که امروز با بازنشر توئیت چند روز پیش جواد امام درخصوص راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات بر عدم مشارکت و ارائه لیست در تهران تأکید کرده بود، به بیانیه دیروز ۱۱۰ فعال اصلاح‌طلب واکنش نشان داد و گفت: با قانون جدید انتخابات، جبهه اصلاحات در موقعیتی قرار گرفت که توصیه‌ای برای انتخابات ندارد. این به معنی قهر با صندوق و فاصله گیری از انتخابات نیست و اصلاحات باید تلاش کند که به انتخابات و صندوق رای معنا ببخشد.

وی در حالی چنین ادعایی مطرح می‌کند که فحوای بیانیه‌ای که چند روز پیش در جبهه ذیل مدیریتش منتشر شد، پیامی جز مشروعیت‌زدایی از نهاد انتخابات نداشت!

«مطهری» و «باهنر» سرلیست اعتدالی‌ها

«ایرج عبدی» نماینده ادوار مجلس نیز از تحرکات انتخاباتی اصولگرایان معتدل در انتخابات پیش رو خبر داد و گفت: اصولگرایان معتدل در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در تهران با سرلیستی «علی مطهری» یا «محمد رضا باهنر» لیست خواهند داد. با توجه به تجربه «محمد رضا باهنر» و «علی مطهری» ما با سرلیستی آنها در تهران وارد کارزار انتخابات خواهیم شد.(متن خبر را اینجا بخوانید)

اصولگرایان در تکاپوی ائتلاف و وحدت

در جبهه اصولگرایان امروز هم جلسه‌ای با حضور رئیس «شورای ائتلاف» برگزار شد و هم «شورای وحدت» در یکصد و بیستمین نشست هیئت عالی خود پیامی به نیروهای انقلاب داد.

«غلامعی حداد عادل» در دومین گردهمایی طلاب و روحانیت با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، گفت: در شورای ائتلاف سعی ۱۰۰ در صدی ما انتخاب بهترین گزینه‌ها برای ارائه خدمات به مردم است. البته همه امور دست یک نفر نیست که بگویند فلانی بیاید لیست ببند! اما تلاش می‌کنیم از افراد مومن، پاکدست و ‌انقلابی حمایت ‌کنیم.(متن خبر را اینجا بخوانید)

«منوچهر متکی» دبیر اجرایی و سخنگوی شورای وحدت نیز در یکصد و بیستمین نشست هیئت عالی این شورا گفت که: با جمع زیادی از نامزدهای مجلس شورای اسلامی جلسات مصاحبه و ارزیابی برگزار کرده‌ایم و در تهران، فعلاً دو برابر ظرفیت یعنی ۶۰ نفر را معرفی و مجددا ارزیابی نهایی خواهیم کرد و به منظور ایجاد وحدت بین نیروهای انقلابی و ارزشی فراهم آید، باب مذاکره با آنها و تشکل‌های انقلابی کماکان باز است و تا هر جا لازم باشد این رایزنی‌ها ادامه خواهد داشت.

ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب( امناء) دیگر تشکل فعال در صحنه انتخابات است. این تشکل با حضور ۲۰ حزب سیاسی برای حضور و نقش آفرینی در آوردگاه ۱۱ اسفندماه اعلام موجودیت کرده است و فهرست انتخاباتی خود را ارائه می دهد. «مسعود زریبافان» دبیرکل جمعیت یاران انقلاب اسلامی که متشکل متبوعش در ائتلاف مردمی حضور دارد با اشاره به مشی جریان جدید اُمناء در مخالفت با روش‌هایی که در این چند دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری اعمال شده، درباره ارائه لیست انتخاباتی از سوی این جریان گفت: در حال کار کردن بر روی این لیست هستیم. کمیته‌هایی برای این کار تشکیل شده است و تلاش می‌کنیم لیستی را بر اساس شایسته‌سالاری، نه سهمیه‌بندی ارائه کنیم.(متن گفتگو را اینجا بخوانید)

در حالی که امروز برخی کانال‌های خبری مدعی برگزاری دیداری انتخاباتی میان «محمدباقر قالیباف» سرلیست شورای ائتلاف و «صادق محصولی» دبیرکل جبهه پایداری شده‌ بودند، جبهه پایداری به این خبر واکنش نشان داد و اعلام کرد: این خبر کذب و به صورت یک پروژه انتخاباتی در تعدادی از کانال‌های مجازی منتشر شده است. از شرح آن خبر دروغ بودن آن معلوم می‌شود.

آمار جدید از تایید صلاحیت های انتخابات مجلس

وزارت کشور روزهای پرکاری را می‌گذارند از این رو «محسن اسلامی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور امروز به صداوسیما رفت و در گفت و گویی آماری جدید از تایید صلاحیت نمایندگان ادوار مجلس در انتخابات مجلس دوازدهم ارائه داد و گفت: ۱۲۷ نفر از نمایندگان ادوار نهم و دهم و ۲۴۲ نفر از نمایندگان دوره یازدهم مجلس برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند.(متن خبر را اینجا بخوانید)

زنگ انتخابات خبرگان فردا به صدا در می‌آید

در حوزه انتخابات خبرگان نیز تبلیغات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از فردا (چهارشنبه) آغاز می‌شود و به مدت ۱۵ روز ادامه دارد. پرونده ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری با نام‌نویسی حدود ۵۰۰ نفر بسته شد و پس از بحث و بررسی در شورای نگهبان، ۱۴۴ نفر ردای کاندیداتوری را برتن کرده‌اند و از ۲۵ بهمن ماه به تشریح برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود خواهند پرداخت.

ایرنا هم در خبری اسامی نهایی نامزدهای مجلس خبرگان حوزه انتخابیه استان تهران را منتشر کرد.(متن خبر را اینجا بخوانید)

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha