بالگرد اورژانس هوایی در یاسوج مستقر می‌شود

یاسوج- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از استقرار بالگرد اورژانس هوایی در استان خبر داد و گفت: پس از سقوط بالگرد اورژانس در تیر ماه گذشته، با رایزنی های مستمر به زودی بالگرد امدادی تامین می شود.

به گزارش ایرنا، سعید جاودان‌سیرت روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج، اظهار کرد: قرارداد بالگرد اورژانس هوایی با یک شرکت هلی‌کوپتری به مراحل پایانی رسیده و امیداست در کمترین زمان ممکن بالگرد اورژانس هوایی ۱۱۵ در استان مسقر شود.

تنها بالگرد اورژانس هوایی یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ به همراه تکنسین‌ها و کادر پروازی در حال فرود در روستای "سرآسیاب" دهستان" آجم" از توابع بخش "دیشموک" استان سقوط کرد.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار و پیگیری‌های مستمر اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: تمامی زیرساخت‌های لازم برای استقرار بالگرد در استان کهگیلویه و بویراحمد آماده است و این زیرساخت‌ها مورد بازدید، ارزیابی و تأیید خلبانان و کارشناسان شرکت هلی کوپتری قرار گرفته است.

کهگیلویه و بویراحمد؛ استانی کوهستانی و دارای جمعیت روستایی و عشایری فراوان ساکن در نقاط دور افتاده و سخت گذر، نیاز حیاتی به اورژانس هوایی دارد.

حدود ۴۲ درصد جمعیت استان ساکن روستا، از طرفی پراکندگی زیاد روستاها در استان خدمات رسانی را با مشکل مواجه می کند و همه مسولان استان در تلاش هستند که این نیاز ضروری استان تا قبل از فرا رسیدن فصل زمستان تامین شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha