ملت ایران در انتخابات ۱۱ اسفند حماسه خلق می‌کند

اردبیل - ایرنا - داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان اردبیل با بیان اینکه ملت ایران در انتخابات ۱۱ اسفند حماسه خلق خواهند کرد، گفت: اعضای مجلس خبرگان می‌توانند حرف و مطالبه مردم را به مسئولان برسانند و از این منظر با مردم همراهی کنند و نیاز منطقه را به گوش مسئولان برسانند و این نیز رسالت بزرگی برای خبرگان است.

آیت‌الله سیدحسن عابدیان کلخوران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: انتخابات همیشه برای ما به لحاظ اینکه نظام ما مردم‌سالاری دینی و مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی است برای ما مهم بوده و هست.

وی اضافه کرد: انتخابات نشان دهنده و برخاسته از اراده مردم است و عرصه‌ای است که اراده مردم در آن متجلی می‌شود و حضور مردم و رای دادن مردم در اصل تحکیم اساس نظام است.

داوطلب ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از استان اردبیل خاطرنشان کرد: مشروعیت نظام در عصر غیبت از ناحیه تفویض از ناحیه امام زمان (عج) به فقها هست و مردم‌سالاری و مقبولیت نیز نشانه مورد قبول بودن نظام نزد مردم است و در اصل تایید و تعیین ارکان نظام توسط مردم است.

آیت‌الله عابدیان اضافه کرد: در شرایط زمانی فعلی به لحاظ توطئه و تهدیدهایی که در داخل از ناحیه اذناب و عمال خارجی‌ها و فتنه‌هایی که علیه نظام تدارک دیده می‌شود و جریاناتی که در عرصه بین‌المللی جاری است و تهدیداتی که از ناحیه آمریکا و اسرائیل متوجه ماست، حضور مردم در انتخابات مهم است.

وی با اشاره به طوفان‌الاقصی و اتهام‌زنی استکبار علیه ملت ایران در این زمینه اظهار کرد: دشمنان ملت ایران اگر کمترین زمینه‌ای احساس کنند که اراده ملت همراه با حکومت نیست ممکن است تصمیم‌های خاص بگیرند و درصدد باشند که به کشور و حکومت ما آسیب بزنند بنابراین لازم است در انتخابات حاضر شویم تا تهدیدهای داخلی و خارجی را از بین ببریم.

داوطلب مجلس خبرگان رهبری از استان اردبیل در خصوص علل حضور خود در انتخابات گفت: به جهت شرایط حاصل از نظر تحصیلات، دوستان در اردبیل و قم تاکید کردند که لازم است فردی که به منطقه آشنا هست و در این موقعیت بزرگ شده و شرایط آن را درک کرده و با مردم و مسئولان منطقه مرتبط است، وارد عرصه رقابت وارد شود.

وی یادآور شد: اگرچه رسالت مستقیم خبرگان، منطقه‌ای نیست بلکه بر اساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی نصب و نظارت و عزل رهبری است که مسئولیتی ملی و فرا منطقه‌ای است اما به لحاظ مسئولیت غیرمستقیمی که بر گردن نمایندگان خبرگان سنگینی می‌کند و می‌توانند از آن جایگاه، مطالبات منطقه را مطرح کنند و حرف‌های اهالی را به گوش نظام برسانند، اینجانب قصد کردم در عرصه حضور داشته باشم.

آیت‌الله عابدیان با بیان اینکه همیشه بعد از انقلاب اسلامی خودم را در عرصه جهاد دیده‌ام، گفت: زمانی برای جنگ و جهاد نیاز بوده، حضور یافته‌ام و امروز در این سنگر به حضور نیاز است و شاید کمتر افرادی موقعیت حضور در این سنگرها را داشته باشند. امیدوارم اگر توفیق یابم وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهم.

وی در تبیین جایگاه مجلس خبرگان رهبری در ساختار سیاسی کشور اظهار کرد: مجلس خبرگان از مهم‌ترین ارکان نظام است زیرا رهبر و ولی فقیه، اصلی‌ترین رکن نظام است و شرعی‌ترین جایگاه از آن اوست و بقیه جایگاه‌ها که در نظام است، فرع بر آن جایگاه هستند وبا توجه به اینکه عزل و نصب و نظارت بر رهبری بر عهده مجلس خبرگان است و هیچ ارگان و جایگاهی در نظام ما تا این حد دارای اهمیت و رفعت نیست لذا باید به آن جایگاه توجه داشته باشیم و برای تقویت آن بکوشیم.

داوطلب مجلس خبرگان رهبری از استان اردبیل ادامه داد: در صورت توفیق در دو جهت تلاش خواهم کرد؛ یکی رسالتی است که به طور مستقیم متوجه مجلس خبرگان است و این است که در حال حاضر الحمدالله ، رهبر منصوب است و نعمتی از خدای بزرگ نصیب ما شده است و فردی مدیر، مدبر، بصیر و باتقوی و اسلام شناس و رهبری از جامع جمیع جهات نصیب ما شده است و باید خدا را شاکر باشیم.

آیت‌الله عابدیان با یادآوری نقش نظارتی مجلس خبرگان رهبری گفت: البته من اینگونه تفسیر نمی‌کنم که نیروی مافوق ایستاده است و منتظر است که اگر خطایی ببیند تذکر بدهد و اقدامات دیگری انجام دهد، بلکه تفسیر من از بعد نظارتی مجلس خبرگان این است که به طور دائم، اوضاع جامعه را رصد کند و بر اساس آن رصد و یافته‌ها ، با رهبری در حل معضلات و نقص‌هایی که در جامعه است و در ایجاد زمینه‌های رشد همراهی کند.

وی اضافه کرد: مجلس خبرگان رهبری باید در این راستا به صورت مدام و لحظه به لحظه به صورت فعال عمل کند، نه اینکه بماند تا قضیه خاص و حادی سر بزند تا ایفای نقش کند بلکه باید لحظه به لحظه بر اساس بصیرت و به روز، مسائل را رصد و با رهبر معظم همراهی کند.

داوطلب انتخابات خبرگان رهبری ادامه داد: از جهت دیگر اعضا و خود مجلس خبرگان جدای از رسالت و وظیفه مستقیم شان و جایگاهی که می‌یابند، می‌تواند حرف و مطالبه مردم را به مسئولان برساند و از این منظر با مردم همراهی کند و نیاز منطقه را به گوش مسئولان برساند و این نیز رسالت بزرگی برای خبرگان است.

آیت‌الله عابدیان در خصوص نقاط ضعف و قوت مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: الحمدالله مجلس خبرگان نقاط قوت زیاد دارد و فقهای اسلام‌شناس در آن حضور دارند و با مقام معظم رهبری همراه هستند اما نقاط ضعفی که بر حسب اطلاعاتی که در رسانه‌های عمومی مطرح می‌شود و به دست ما نیز می‌رسد، این است که احساس می‌شود مجلس خبرگان مقداری منفعل عمل می‌کند.

وی اضافه کرد: البته این تصور ایجاد نشود که مجلس خبرگان جایگاه اجرایی، تقننینی یا قضایی ندارد! البته درست است که آن موارد نیز ارگان‌های خاصی دارند اما مجلس خبرگان در جهت دادن به آنها، ریل‌گذاری و در مسیر درست قرار گرفتن آنها از طریق همراهی با رهبر جامعه می‌تواند ایفای نقش کند و هدف‌هایی که نظام اسلامی دارد را محقق کند.

داوطلب مجلس خبرگان رهبری در خصوص مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند گفت: الحمدالله امت ما غیرقابل پیش‌بینی هستند و همان‌گونه که در راهپیمایی ۲۲ بهمن، عزت و عظمت و شکوه خود و حضور غیرقابل پیش‌بینی خود را با وجود تهدیدها و توطئه‌ها نشان دادند، به عقیده من، در انتخابات ۱۱ اسفند ماه نیز حضور پرشکوهی خواهند داشت.

وی افزود: هر چند مردم گلایه‌ها و مطالباتی دارند اما هر وقت اصل نظام مطرح می‌شود یا خطری متوجه آن می‌شود و به کمک نیاز پیدا می‌کند، مردم با جدیت به عرصه می‌آیند و اطمینان دارم پای صندوق‌های آرا نیز به صورت عزتمندانه و پرشور حضور خواهند یافت.

آیت‌الله عابدیان خاطرنشان کرد: حضور در راهپیمایی و انتخابات، حضور سیاسی محض به معنای حضور در عرض حیات دینی و فعالیت‌های دینی و عبادی ما نیست بلکه در دین مبین اسلام و شرع مقدس، این فعالیت‌ها به طور کامل، فعالیتی دینی است و برای ما یک وظیفه شرعی است و اگر این کار را انجام می‌دهیم به مثابه نماز و روزه و حج است و انجام دادن آن برای ما واجب است پس بنابراین باید مشارکت کنیم.

وی گفت: اینکه به چه کسی رای بدهیم و چه در برگه رای بنویسیم مسئولیت شرعی دارد و باید بین خود و خدا جوابگو باشیم اما اصل مشارکت و رای انداختن به صندوق از اهم واجبات است و ترک آن، عین ترک نماز و روزه است و باید نزد خدا جواب بدهیم و بی‌شک مورد مواخذه قرار خواهیم گرفت.

داوطلب مجلس خبرگان رهبری از استان اردبیل ادامه داد: جدا از این بحث‌ها حضور در انتخابات، فراتر از تکلیف است یعنی حق است، به این معنا که اگر گفته می‌شد که شرکت نکنید، باید از یقه حکومت می‌گرفتیم که این حق ماست که افرادی را تعیین کنیم که سرنوشت ما را رقم بزنند و با قهر با صندوق و فاصله گرفتن با آن وضعیت ما اصلاح نخواهد شد.

وی تصریح کرد: حتی اگر انتخاب بین بد و بدتر باشد باید انتخاب کنیم، بالاخره تصمیم‌گیران ما آنهایی هستند که در مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هستند و چه بخواهیم یا نخواهیم سرنوشت ما را اعضای آن مجالس تعیین می‌کنند و امیدوارم ملت قهرمان ما نیز با حضور پرشور خود در ۱۱ اسفند ما حماسه جدیدی خلق کنند.

خبرگان رهبری می‌تواند مطالبه مردم را به گوش نظام برساند

نگاهی به رزومه و فعالیت های علمی، اجرایی و مدیریتی آیت‌الله عابدیان نامزد مجلس خبرگان رهبری از استان اردبیل

آیت‌الله سیدحسن عابدیان کلخوران در بیست و دوم بهمن ۱۳۴۳ در شهر اردبیل به دنیا آمد. دوران دبستان را در مدرسه جعفری اسلامی، تحصیلات راهنمایی را در خلخال، و دوران دبیرستان را در رشته ریاضی فیزیک در مدرسه اندرزگو اردبیل به اتمام رساند.

ایشان بعد از اتمام دبیرستان، بخاطر علاقه به معارف دینی، وارد حوزه علمیه شد و پس از یک سال تحصیل در مدرسه ولیعصر (عج) تبریز در محضر حضرات آیات بنابی، به حوزه علمیه مشهد مقدس رفت و حدود ۱۰ سال از محضر اساتید برجسته ادبیات، منطق، تفسیر، فقه، اصول و اخلاق همچون حجج‌الاسلام والمسلمین حجت هاشمی خراسانی، واعظی، ناطقی، سبزواری و آیات عظام: مرتضوی، رضازاده، فلسفی، علمی اردبیلی، سید عزالدین زنجانی و علامه طهرانی بهره برد.

آیت‌الله عابدیان که از دوران دبیرستان و طلبگی تا پایان جنگ تحمیلی، بارها به صورت داوطلب و بسیجی در جبهه‌های جنگ تحمیلی شرکت نموده بود، در سال ۱۳۷۲ عازم حوزه علمیه قم شد و در محضر اساتید برجسته حوزه همچون آیات عظام پایانی، اعتمادی، شب زنده‌دار، اشتهاردی، سبحانی، فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی، وحید خراسانی و جوادی آملی ، سعادت پرور از دروس سطح عالی و خارج اصول، فقه ، اخلاق و تفسیر ایشان بهره‌مند شد. او همزمان با تحصیل در حوزه علمیه مشهد مقدس، در دانشگاه فردوسی مشهد موفق به اخذ لیسانس در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی گردید و بعد از عزیمت به قم، مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه تهران و مدرک دکتری را از واحد علوم و تحقیقات تهران در همان رشته اخذ نمود.

آیت‌الله سیدحسن عابدیان از سال ۱۳۶۳ تدریس ادبیات، منطق، کلام، اصول فقه، تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه را در حوزه علمیه مشهد آغاز نمود و از سال ۱۳۷۲ تا سال ۱۳۸۲ به تدریس شرح لمعه ، اصول فقه ، دروس تمهیدیه فی الفقه الاستدلالی و... پرداخت واز سال ۱۳۸۲ به تدریس مکاسب، رسایل و کفایه الاصول در حوزه علمیه قم پرداخت. ایشان از سال ۱۳۹۱ تا کنون نیز به تدریس خارج فقه و اصول و فقه معاصر (تنها درس فقه رسانه در حوزه علمیه قم) در مدرسه فیضیه و جامعةالمصطفی اشتغال دارند.

دکتر عابدیان که با رتبه علمی دانشیار پایه ۲۰ عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی و دانشگاه آزاد اسلامی قم هستند، از سال ۱۳۷۵ با تدریس معارف اسلامی، تاریخ اسلام، اخلاق، متون اسلامی، قواعد فقه، اصول و ادبیات عرب در مقطع کارشناسی و از سال ۱۳۸۵ تاکنون با تدریس فقه، اصول، قواعد فقه، آیات‌الاحکام و فقه تطبیقی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، در خدمت دانشجویان و طالبان علم و معرفت می‌باشند.

ایشان علاوه بر تدریس و آموزش، فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی فراوانی در طول سالیان متمادی داشته‌اند که از جمله آنها می‌توان به چاپ ۶۰ مقاله علمی-تخصصی، علمی-ترویجی، علمی- پژوهشی،اسکوپوس و ISI، تألیف کتاب اصول فقه به زبان ساده، سردبیری مجله کوثر معارف، دبیر علمی همایش بین‌المللی "امت اسلامی ؛ مبانی و مولفه ها" و ۱۰ همایش ملی در جامعه‌المصطفی العالمیه و مجتمع آموزش عالی فقه، استاد راهنما و مشاور و داور بیش از ۱۰۰ پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترا در حوزه علمیه، دانشگاه و جامعةالمصطفی اشاره کرد.

آیت‌الله سیدحسن عابدیان علاوه بر فعالیت‌های گسترده تبلیغی در داخل و خارج از کشور، از سال ۱۳۹۲ امام جمعه موقت اردبیل بوده و مسئولیت‌های اجرایی و علمی متعددی از جمله مدیریت مدرسه المهدی و شهابیه قم مربوط به طلاب غیر ایرانی، جانشین مجتمع آموزش عالی فقه قم، معاون پژوهشی مدرسه عالی فقه و معارف اسلامی، سرپرستی مدرسه عالی فقه و اصول، مدیر گروه علمی ادبیات عرب ، فقه مقارن در مجتمع آموزش عالی قم و تنها دوره سطح پنج (دوره اجتهاد) در حوزه علمیه قم، عضو کمسیون جذب هیأت علمی جامعةالمصطفی و دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس شورای راهبردی تبلیغ حوزه علمیه استان اردبیل، رئیس هیأت مدیره موسسه فرهنگی- تبلیغی کوثر نور، رئیس حوزه دانشی فقه و اصول جامعةالمصطفی العالمیه (ص) بر عهده داشته‌اند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و پنج حوزه انتخابیه، هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد ، انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور ۱۱ اسفندماه برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha