۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85386415
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هکتار از حریم رودخانه‌های تایباد و باخرز خراسان رضوی رفع تصرف شد

تایباد- ایرنا- رییس اداره منابع آب شهرستانهای تایباد و باخرز گفت: ۱۰ هکتار از زمین‌های ملی حریم و بستر رودخانه‌های ۲ شهرستان تایباد و باخرز خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون رفع تصرف شده است.

علی باب الحکمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹ هکتار از این اراضی در مسیر رودخانه های تایباد و یک هکتار در سمت رودخانه های شهرستان باخرز است.

وی ادامه داد: در این راستا چهار متخلف زیست محیطی در شهرستانهای مزبور شناسایی و با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند.

رییس اداره منابع آب شهرستانهای تایباد و باخرز بیان کرد: امسال در بخش رفع تصرف حریم رودخانه ها برای شهرستانهای تایباد و باخرز ۱۰ کیلومتر آزادسازی پیش بینی شده که در زمان حاضر ۱۰۰ درصد آن محقق شده است.

وی افزود: همچنین امسال ۶ و نیم کیلومتر از بستر رودخانه های این ۲ شهرستان لایروبی و در آنها دیوار حفاظتی احداث شده است که با توجه به سهمیه پنج کیلومتری درنظر گرفته شده در بخش لایروبی بستر رودخانه های این مناطق، بیش از ۱۳۰ درصد تعهدات در این خصوص محقق شده است.

۱۵۵ چاه غیرمجاز در تایباد و باخرز مسدود شد

باب الحکمی اضافه کرد: همچنین ۱۵۵ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای امسال تاکنون در تایباد و باخرز شناسایی و مسدود شده است که تاکنون ۷۸ درصد تعهدات در این زمینه عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: بیشترین چاههای غیرمجاز تایباد در زمینهای کشاورزی بخش "میان ولایت" قرار دارد و چاههای غیرمجاز باخرز در نقاط مختلف این شهرستان پراکنده است.

رییس اداره منابع آب شهرستانهای تایباد و باخرز با اشاره به اینکه خشکسالیهای چند سال اخیر وضعیت دشتهای این شهرستان ها را در حالت بحرانی قرار داده است، افزود: هم اکنون ۹۶ درصد چاههای کشاورزی شهرستانهای تایباد و باخرز به شمارشگرهای هوشمند مجهز شده اند.

وی به شناسایی و توقیف یک دستگاه ماشین آلات حفر چاه غیرمجاز طی ۲۴ ساعت گذشته در بخش میان ولایت تایباد اشاره کرد و گفت: در این ارتباط یک متخلف زیست محیطی با هماهنگی مقام قضایی و تشکیل پرونده دستگیر شد.

شهرستان های تایباد و باخرز با داشتن بیش از ۴۰۰ حلقه چاه از قطب‌های کشاورزی خراسان رضوی به شمار می روند. شهرستان تایباد در ۲۲۵ کیلومتری و شهرستان باخرز در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha