۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85386443
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف بیش از ۱۳ تُن کود قاچاق در شهرستان فردوس

۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲
کد خبر: 85386443
کشف بیش از ۱۳ تُن کود قاچاق در شهرستان فردوس
عکس آرشیوی است

بیرجند - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان فردوس خراسان جنوبی گفت: ۱۳ تن و ۱۵۰ کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق و فاقد مجوز حمل در این شهرستان کشف و توقیف شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا فولادی روز چهارشنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پاسگاه انتظامی "شهید زارع" شهرستان فردوس هنگام کنترل جاده ها به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از کامیون، ۱۳ تن و ۱۵۰ کیلوگرم کود شیمیایی فسفات قاچاق و فاقد مجوز حمل کشف شد که ارزش ریالی کودهای قاچاق توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس با بیان اینکه یک متهم در این خصوص دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد؛ از شهروندان خواست در صورت مواجه با هر گونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف بیش از ۲۴ هزار قرص ترامادول در سرایان

فرمانده انتظامی شهرستان سرایان گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ مهدی شکوهی راد اظهار کرد: ماموران در بازرسی از کامیون، ۲۴ هزار و ۸۰۰ عدد قرص ترامادول غیرمجاز و قاچاق را کشف کردند که ارزش ریالی قرص‌های قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال برآورد شد.

وی افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی سرایان گفت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور، زمینه ساز جرایم دیگری نیز در سطح جامعه می شود، بر همین اساس تشدید اقدامات مقابله ای در این حوزه همواره یکی از اولویت‌های کاری مهم پلیس به شمار می‌رود.

توقیف چهار خودرو حامل سوخت قاچاق در نهبندان

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان نیز گفت: ماموران پاسگاه سهل آباد شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری در ۴۸ ساعت گذشته به چهار دستگاه خودرو سواری و یک دستگاه اتوبوس مشکوک شدند و خودروها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ حسین عرب بیان کرد: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودروها، مقدار چهار هزار و ۸۰۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف شد.

وی افزود: در این رابطه پنج خودرو توقیف و پنج متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی نهبندان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

محموله لاستیک قاچاق در بیرجند توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: ماموران انتظامی پایانه مسافربری شهرستان بیرجند هنگام گشت زنی در محدوده پایانه به یک وانت پیکان مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ احمدرضا کارگر بیان کرد: ماموران در بازرسی از وانت پیکان، تعداد ۵۸ حلقه لاستیک خارجی قاچاق و فاقد مجوز حمل را کشف کردند که ارزش ریالی محموله قاچاق بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی افزود: در این رابطه یک خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر که متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha