۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85386560
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شرکت گسترده در انتخابات فرصت رشد بخش‌های مختلف را فراهم می‌کند

سنندج- ایرنا- رئیس دانشگاه کردستان گفت: مشارکت فراگیر در انتخابات فرصت رشد در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا، حامد قادرزاده روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی انتخابات با موضوع «مشارکت سیاسی؛ چرا و چگونه» در دانشگاه کردستان افزود: شرکت در انتخابات قطعا کاهنده فساد است و قدرت توزیع عادلانه منابع و امکانات را افزایش داده و شفافیت را گسترش می‌دهد.

وی افزود: انتخابات فرصتی است برای مردم که نظر خودشان را نسبت به شیوه حکومت و مدیریت یک دولت ابراز کنند.

رئیس دانشگاه کردستان مهم‌ترین کارکرد ویژه انتخابات و مشارکت سیاسی مردم را خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان دانست که موجب افزایش اقتدار نظام و امنیت ملی کشور نیز خواهد شد.

یکی از اساتید دانشگاه هم که در این نشست حاضر بود گفت: در انتخابات آنچه به عنوان محور کلیدی بحث انتخابات می‌توان مورد توجه قرار گیرد، مسئله «کارآمدی» است.

سید محمد موسوی افزود: حضرت امام خمینی(ره) همواره در پیام‌ها و سخنرانی‌هایشان بر اهمیت انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری ملت در انتخابات تاکید داشت.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه انتخابات یکی از نمادهای حاکمیت مردم در یک نظام سیاسی است، اضافه کرد: حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات گوناگون نماد رضایت آنها از حاکمیت و توانایی کارگزاران در مدیریت و اداره کشور است.

موسوی ادامه داد: انتخابات می‌تواند برای کشور و ملت ما یک وسیله‌ مصونیت و یک نمودار اقتدار باشد و ملت و نظام اجرایی کشور را در مقابله‌ با چالش‌های گوناگون جهانی، از گذشته مستحکم‌تر کند.

وی یادآور شد: نباید فراموش کرد یکی از شاخصه‌های انتخابات شایسته نظام اسلامی رقابتی بودن انتخابات است به این معنا که با تکثر و تعدد نامزدهای انتخاباتی حق انتخابات و گزینش برای رأی‌دهندگان وجود داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha