قدیمی: تیم ملی هاکی بانوان می‌تواند سهمیه جهانی بگیرد/ به دنبال پرداخت پاداش‌ها هستیم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون هاکی، گفت: معتقدم با استخدام مربی مطرح خارجی و اردوهای خوبی که برای تیم ملی بانوان داشتیم، این تیم می‌تواند ضمن کسب مقام در مسابقات آسیایی، سهمیه حضور در مسابقات جهانی را بگیرد.

بهرام قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص روند فدراسیون هاکی، اظهار داشت: سال گذشته تیم ملی هاکی آقایان موفق شد عناوین خوبی مثل مقام سوم جهان را کسب کند، اما در بخش بانوان نتوانستیم چنین نتایج و موفقیت‌هایی کسب کنیم. همین مسئله باعث شد که برنامه جدی‌تری را برای بانوان در پیش بگیریم و در اولین قدم با یک مربی چینی_آمریکایی که تجربه خوبی دارد، برای هدایت این تیم قرارداد بستیم تا روند تمرینات و آماده‌سازی تیم ملی را قدرت ببخشیم.

وی ادامه داد: از ۱۵ اردیبهشت سال آتی مسابقات قهرمانی آسیا هاکی بانوان آغاز خواهد شد که سهمیه حضور در مسابقات جهانی نیز در این رقابت‌ها، توزیع می‌شود. آخرین اردوی تیم ملی بانوان اواخر بهمن به پایان رسید و ۱۹ فروردین نیز چهارمین مرحله آن برگزار می‌شود تا تیم را با بیشترین توان خود برای مسباقات اعزام کنیم. با تلاش‌ها و هزینه‌هایی که داشتیم، تیم را به آسیایی اعزام می‌کنیم و به نظرم این تیم باید سهمیه جهانی بگیرد. در بخش آقایان، تیم و مربی خوبی داریم و حالا هم حمایت خوبی از آن‌ها داشتیم که می‌توانند عناوین خود را بالاتر ببرند.

رئیس فدراسیون هاکی با اشاره به گسترش این رشته در بین مردم، عنوان کرد: سال گذشته در بخش همگانی پیشرفت بالایی داشتیم. برای مثال بیمه شدگان استان تهران، از ۴۴ نفر به ۱۲۰۰ نفر افزایش پیدا کردند و یا در جزیره کیش ۵۰۰ نفر را بیمه کردیم. هیات‌های تمامی استان‌ها را فعال کردیم و همه روند رو به رشدی را دنبال می‌کنند. فقط استان خراسان شمالی و خوزستان هستند که هیات هاکی ندارند. برای آنان برنامه داریم و به‌زودی فعالیت در این استان‌ها را با قدرت آغاز می‌کنیم.

وی افزود: سال گذشته که ورزشکاران ما مدال برنز جهان را کسب کردند، هیچ پاداشی نصیب آن‌ها نشد ولی طی پیگیری‌های ما این موضوع در دستور کار قرار گرفته است تا به زودی پاداش ملی‌پوشان پرداخت شود. چنین مسائلی انگیزه ورزشکاران را از بین می‌برد و باید یک به یک مشکلات را پیگیری و حل کنیم. سیدمحمدشروین اسبقیان، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش با دستور وزیر ورزش به دنبال پرداخت هرچه سریع‌تر پاداش‌هاست.

قدیمی درمورد مشکلات مالی فدراسیون‌ها، گفت: تامین هزینه‌ها کار ساده‌ای نیست. اگر حقوق کارکنان فدراسیون را به تنهایی در نظر بگیریم، پشتیبانی از فدراسیون با این میزان بودجه خیلی برای ما سخت می‌شود. بودجه ما کفاف همه برنامه‌های فدراسیون را نمی‌دهد و بخشی از هزینه‌ها را وزارت ورزش و برخی را نیز کمیته ملی المپیک پرداخت می‌کنند. البته بخش‌های خصوصی و نیمه خصوصی نیز در زمینه‌های مختلف به ما کمک می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha