۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85386671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قزوین: زندگی بدون قرآن بی برکت است

۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰
کد خبر: 85386671
امام جمعه قزوین: زندگی بدون قرآن بی برکت است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین مهمترین برکت زندگی طلبگی را آشنایی محبت آمیز با قرآن دانست و گفت: خداوند منشا برکت بوده و قرآن کریم نیز منشا برکات الهی است.

به گزارش ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در مراسم "طلیعه حضور"، ویژه طلاب جدیدالورود مدرسه علمی خواهران، ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان اظهار کرد: ما باید از برکات ماه شعبان استفاده کنیم تا لیاقت ورود به ماه مبارک رمضان را پیدا کنیم، اگر کسی ماه رجب و شعبان را با معرفت نگذراند، نمی‌تواند به‌ صورت کامل ماه رمضان را درک کند، اگر کسی ماه رمضان را درک نکند نمی‌تواند لیله‌القدر را درک کند و اگر کسی لیله‌القدر را در هر سال درک نکند، گویا آن سال را از دست داده است.

وی تصریح کرد: در لیله‌القدر از هم اکنون باید برای سه کار مهم آماده شویم، نخست ارتباط با خداست، ممکن است ما نماز بخوانیم اما ارتباط معنوی لازم برقرار نشود و در عالم غفلت باشیم، ما در لیله‌القدر باید با خدا ارتباط پیدا کنیم، سپس بررسی کنیم ببینیم زندگی ما چطور گذشته است؟ عمر ما که رفته است، آیا چیزی به دست آورده ایم یا خیر؟ و سوم آنکه باید در لیله‌القدر ببینیم برای آینده‌مان چه نقشه‌ای داریم؟ چشم‌انداز ما برای آینده چیست؟ شما که به حوزه علمیه وارد شده‌اید و می‌خواهید در فضای طلبگی فعال باشید و از برکات طلبگی برخوردار باشید، از هم اکنون برای خود چشم‌اندازی را ترسیم کنید.

امام جمعه قزوین در رابطه با برکات زندگی طلبگی، تاکید کرد: اگر بخواهم اولین و مهمترین برکت زندگی طلبگی را برای شما عرض کنم، باید بگویم اولین برکت آشنایی محبت‌آمیز با قرآن است، این صرفاً به معنای خواندن و حفظ کردن قرآن نیست، این‌ها خوب است اما کافی نیست، منظور این است که با قرآن زندگی کنیم، از قرآن لذت ببریم، هر وقت گرفتار می‌شویم قرآن پناهگاه ما باشد، هر وقت سوال علمی داریم بیش از هر استادی دلمان قرص باشد که جواب سوالمان را از قرآن می‌گیریم.

به گفته آیت‌الله عابدینی، ما باید راهی را انتخاب کنیم که تا روز قیامت سرمان را بلند کنیم و بگوییم راه کج نرفته‌ایم، باید از قرآن تبعیت کنیم، چرا که قرآن صراط مستقیم است و راه کج در آن نیست.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه بایستی از برکت قرآن، روایات و عمر استفاده کرد، افزود: عمر مانند یک زمین است، در برخی زمین‌ها هیچ چیزی رشد نمی‌کند و در آن خار و خاشاک است، یک زمین هم پر از محصول است، این قلب‌های ما مانند زمینی است که خدای متعال در اختیار ما قرار داده، ممکن است در قلب ما خار و خاشاک باشد، یعنی غیبت، تهمت، کینه‌توزی، بداخلاقی و همه چیزهای بد و از سوی دیگر نیز ممکن است قلب ما گلستان باشد، همه چیز به این بستگی دارد که ما با قلبمان چه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله حسن‌زاده آملی فرمودند "آیات قرآنی و مسایل حِکمی مثل زنبور عسل هستند، مثل مگس نیستند، مگس به دنبال آلودگی می‌گردد تا روی آن بنشیند اما زنبور عسل از آلودگی فرار می‌کند و به دنبال گل می‌گردد، آن هم گلی که ۲ ویژگی مطهر و معطر بودن را داشته باشد".

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: در روایات آمده آدمی که گناهکار باشد جان، روح و قلبش بدبو می‌شود، زیاد استغفار کنید تا بوی بد گناهان آبروی شما را نبرد، همچنین در روایات آمده زیاد صلوات بفرستید، صلوات دهان را معطر می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha