استقبال باشکوه مقامات مالزی  از چهل و پنجمین جشن انقلاب اسلامی

تهران - ایرنا - جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کوالالامپور پایتخت مالزی با حضور افزون بر ۷۰۰ نفر از مقامات دولتی، سازمان‌های غیردولتی، شخصیت‌های سیاسی و حزبی، تجار و بازرگانان مالزی، دیپلمات‌های خارجی و ایرانیان مقیم این کشور برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا حاجی ذولکفلی احمد وزیر بهداشت مالزی به عنوان میهمان افتخاری این مراسم به نمایندگی از دولت مالزی و همچنین جوهری بن عبدول رئیس مجلس نمایندگان مالزی، حاجی عبدل عزمی بن عبدل حمید رئیس شورای مشورتی سازمان های غیر دولتی اسلامی مالزی، معاون وزیر امور دین، معاون وزیر ورزش و جوانان و تعدادی از مدیران ارشد و کارشناسان وزارت خانه های گوناگون مالزی، سفراء و روسای نمایندگی‌های خارجی، روسا و اساتید تعدادی از دانشگاه‌ها، رهبران و شخصیت‌های حزبی، روسای سازمان‌های مردم نهاد و تعدادی از ایرانیان مقیم مالزی در این مراسم حضور داشتند.

برگزاری مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مالزی

برگزاری مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مالزی

دکتر «حاجی ذوکفلی احمد» وزیر بهداشت مالزی در سخنان کوتاهی ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توسعه روابط دوجانبه را مورد تاکید قرار دادند. همچنین محمدرضا بک صحرایی کاردار جمهوری اسلامی ایران در صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت جایگاه ایران در منطقه، اهم دستاوردها و برنامه های جاری در روابط دو جانبه با مالزی را برشمرده و موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص برخی موضوعات منطقه ای و بین المللی بویژه تحولات فلسطین و یمن را بیان کردند. .

برگزاری مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مالزی

در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از صنایع دستی، فرش دستباف و خشکبار ایرانی توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور و مشارکت فعالان تجاری ایرانی مقیم مالزی برپا شده بود که مورد توجه و استقبال میهمانان مراسم قرار گرفت.

همچنین دانش آموزان مدرسه جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور، در این مراسم سرودی را برای حاضرین اجرا کردند. در طول این مراسم ویدئو کلیپ هایی از جذابیت‌های گردشگری در ایران، دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۵ سال گذشته و پیام وزیر امور خارجه کشورمان بمناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش درآمد.

برگزاری مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مالزی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha