بیش از ۹۰۰ نفر در شهرستان بیله‌سوار مغان جزو رای اولی‌ها هستند

اردبیل - ایرنا - فرماندار و رئیس هیات اجرایی انتخابات ۱۴۰۲ در شهرستان بیله‌سوار مغان گفت: بیش از ۹۰۰ نفر برای نخستین بار در این شهرستان واجد شرایط رای دادن و جزو رای اولی‌ها هستند و می‌توانند در انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، صاحبعلی اصغری روز چهارشنبه در نشست توجیهی نمایندگان فرمانداری بیله‌سوار مغان در شعبه‌های رای‌گیری با اشاره به اینکه صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی برگزارکنندگان انتخابات است، افزود: رعایت اصل بی‌طرفی در جریان انتخابات ۱۴۰۲ وظیفه مهم دیگری است که نمایندگان فرمانداری و هیات‌های اجرایی باید با دقت به آن عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگی فرماندار در شعبه‌های رای‌گیری قابل تفویض به فرد دیگری نیست، اظهار کرد: نمایندگان فرماندار رکن‌های اصلی شعبه‌های رای‌گیری هستند و ضمن تعامل با همه دست‌اندرکاران انتخابات، باید این اصل مهم نیز رعایت شود.

فرماندار و رئیس هیات اجرایی انتخابات در شهرستان بیله‌سوار مغان، مراجعه به آرای مردم را ویژگی اصلی انقلاب و نظام دانست و عنوان کرد: همه ۴۰ انتخابات برگزار شده در ۴۵ سال گذشته در نهایت سلامت و امنیت بوده و اعتماد مردم گواه اصلی آن است.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داده شود هیچ شائبه‌ای مجال طرح پیدا کند تا اعتماد مردم خدشه‌دار نشود، اضافه کرد: تسلط به امور و مدیریت شعبه، اشراف داشتن به بحث‌های آموزشی انتخاباتی و راهنمایی اعضا، تعامل با سایر اعضای شعبه از جمله مولفه‌های مهم در این راستا است.

اصغری ادامه داد: مدیریت درست تقسیم کار و مسئولیت‌ها، دقت در توزیع متوازن توان اعضای شعبه‌ها در مدت زمان برگزاری انتخابات، توجه به عملکرد کاربران و حضور به هنگام و نظارت بر فرایند تا پایان شمارش آرا از دیگر موردهایی است که نمایندگان فرماندار باید مد نظر داشته باشند.

رئیس هیات نظارت انتخابات در شهرستان بیله‌سوار مغان نیز در این نشست شاخصه مهم نظام اسلامی را مدیریت مملکت به دست خود مردم عنوان کرد و آن را از دستاوردهای بزرگ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برشمرد.

رضا صادقی‌راد، چهار راهبرد انتخاباتی امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت مورد تاکید مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: تلاش در راستای اجرای این چهار راهبرد توفیق بزرگی به شمار می‌آید و امید می‌رود همه دست‌اندرکاران امر برگزاری انتخابات در این مسیر گام بردارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد و حوزه انتخابیه بیله‌سوار و پارس‌آباد مغان یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha