۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 1766
کد خبر: 85386838
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صحرایی: باید گفتمان تربیت معلم در جامعه شکل گیرد

۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
کد خبر: 85386838
صحرایی: باید گفتمان تربیت معلم در جامعه شکل گیرد

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان نرم افزار تربیتی آموزش و پرورش است، گفت: باید گفتمان تربیت معلم در جامعه شکل گیرد.

به گزارش ایرنا، رضا مراد صحرایی روز چهارشنبه در آیین معارفه رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: مسئولیت ها امانت های بزرگ هستند، باید به بهترین شکل تحویل دیگری داد.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان نرم افزار تربیتی آموزش و پرورش است، افزود: گفتمان تربیت معلم باید در جامعه شکل بگیرد.

وی اظهار داشت: در این دولت، توجه جدی و تحولات بسیار بزرگی در حوزه تربیت معلم شده که هیچ گاه سابقه نداشته است.

وزیر آموزش و پرورش ایجاد هیات ممیزه همسنگ با هیات ممیزه های وزارتخانه های علوم و بهداشت را مورد اشاره قرار داد و افزود: توجه جدی به دانشگاه فرهنگیان در برنامه هفتم توسعه، از جمله اقدامات بزرگ در این دولت است.

صحرایی تاکید کرد:‌ این باور در کشور ایجاد شده که معلم خوب هم مساله اصلی کشور و هم راه حل مسایل و مشکلات کشور است.

وی از رییس جدید دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک شخصیت شناخته شده علمی کشور و فردی صاحب نام در حوزه آموزش عالی نام برد و از زحمات رییس پیشین دانشگاه فرهنگیان قدردانی کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان با تست و کنکور شناسایی نمی شوند، خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان، وزارتخانه آینده کشور و تربیت معلم برای ساخت آینده کشور است و از این رو باید معلم چند ساحتی باید تربیت شود.

صحرایی خواستار حاکم شدن مدیریت فعالانه در این دانشگاه شد و گفت: اعتقاد داریم هر ثانیه تلاش در جبهه تعلیم و تربیت، مجاهدت در راه خدا است.

رجبعلی برزویی رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز در این آیین با بیان اینکه از سال ها قبل با ماموریت های دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمان مدارس کشور آشنایی دارد، اظهار داشت: توجه جدی رهبر معظم انقلاب، نشان دهنده اهمیت این دانشگاه است.

وی اظهار داشت: دیدگاهها و تاکیدات ویژه رهبر انقلاب بر این دانشگاه مسئولیت بسیار سنگینی برای همه ما ایجاد می کند.

وی از توجه ویژه دولت، وزیر آموزش و پرورش، دبیر و اعضای شورای انقلاب فرهنگی به دانشگاه فرهنگیان قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این نگاه ارزشمند دانشگاه فرهنگیان را در انجام وظایف خود که تربیت معلمانی توانمند است، یاری کند.

به گزارش ایرنا، دکتر رجبعلی برزویی که به تازگی به عنوان رییس جدید دانشگاه فرهنگیان کشور منصوب شده است، استاد دانشکده علوم ریاضی و رییس پردیس دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی است که در آبان سال ۱۴۰۰ از سوی سیدسعیدرضا عاملی دبیروقت شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان «معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری» دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شده بود.

وی دبیری ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی را در کارنامه خود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha