۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85386847
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان برداشت آب از سد تهم زنجان کاهش یافت

۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۷
کد خبر: 85386847
میزان برداشت آب از سد تهم زنجان کاهش یافت

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال با تحقق مدیریت شبکه در زنجان، میزان برداشت آب از سد تهم از ۵۰۰ لیتر بر ثانیه به ۲۰۰ لیتر کاهش یافت.

علی محمد نادرخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کاهش بارندگی های استان، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح های مدیریت فشار شبکه تلاش می شود بدون افزایش تولید و تنها با کنترل مصارف و هدر رفت، با استفاده از منابع موجود به تامین آب مشترکین پرداخت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در راستای کنترل شبکه برای کاهش آب به حساب نیامده و کنترل نشتی های پنهان، یک دستگاه شیرسوزنی ۶۰۰ بر روی خط خروجی مخزن چهار شرقی زنجان نصب شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

امسال میزان برداشت آب از منابع تامین شهر با اجرای طرح های مدیریت مصرف در شهر زنجان ۵۰ لیتر در ثانیه کاهش یافت.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح های مدیریت مصرف شامل نصب شیرهای فشارشکن و سوزنی و هوشمندسازی شبکه توزیع آب، ۱۰ درصد در میزان ورود آب به شبکه صرفه جویی می شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان خاطرنشان کرد: با نصب این شیر سوزنی، حداقل دبی شبانه مخزن کنترل، و از هدر رفت آب خروجی به میزان ۱۰ تا ۲۰ درصد صرفه جویی می شود.

نادرخانی تصریح کرد: امسال همچنین ۱۲ فقره شیر فشارشکن در سطح شهر زنجان تعمیر و سه دستگاه شیرفشارشکن معیوب نیز تعویض شد.

وی گفت: یک دستگاه شیر فشارشکن جدید نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در شهرک پونک زنجان نصب و راه اندازی شد که برای مجموع این اقدامات اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده پنج دستگاه شیر فشارشکن دیگر نیز در شهرک های قدس، پونک، هنرستان، شهرآرا و الهیه نصب می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد از شبکه توزیع زنجان تحت پوشش شیرهای فشار شکن است و فشار آب در شبکه توزیع در این مناطق تحت کنترل قرار دارد.

نادرخانی هوشمندسازی شبکه توزیع آب را از دیگر راهبردهای شرکت آبفا برای مدیریت شبکه عنوان کرد و گفت: این طرح آماده اجراست و سال آینده برای عملیاتی شدن، پیمان سپاری می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha