انتخابات تبلور اراده مردمی در اداره کشور

تبریز- ایرنا- اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی می گویند: انتخابات تبلور خواست و اراده مردمی برای انتخاب افراد اصلح، توانمند و شایسته برای مهمترین نهادهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور برای قانونگذاری و برنامه ریزی برای اداره بهتر امور کشور است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اصل ششم قانون اساسی در نظام جمهوری اسلامی امور کشور باید به اتکای آرای عمومی اداره شود و بر اساس این اصل نقش و اهمیت رای و نظر مردم برای اداره امور کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است طوری که برگزاری انتخابات و مشارکت مردم در آن برای گزینش افراد مورد نظر خود از بین داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، جلوه ای از نقش مردم در این نظام برای قانونگذاری و تصمیم گیری برای آینده کشور است.

مردم با حضور در بزرگترین صحنه مشارکت سیاسی کشور و انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و تفویض اختیار به افراد مورد نظر برای قانونگذاری، تصمیم گیری، برنامه ریزی و تعیین خط مشی اداره کشور، سهم خود را در این زمینه ایفا می کنند.

انتخابات در جمهوری اسلامی ایران مظهر اراده ملی بوده و این موضوع حاکی از اهمیت دادن به شعور سیاسی ملت است و موجب تقویت نهادها و بنیان های مردمی در عرصه قانونگذاری و تصمیم سازی کشور می شود و در این عرصه اقشار مختلف جامعه هر کدام بر اساس نقش و جایگاه خود به ایفای نقش می پردازند.

اهالی فرهنگ، هنر و رسانه نیز به عنوان نخبگان جامعه به علت جایگاه خاصی که در بین آحاد مردم دارند، نقش مهمی در آگاه سازی و جلب مشارکت مردمی در انتخابات دارند و می توانند در انتخاب افراد اصلح، توانمند و شایسته برای نمایندگی مردم در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نقش هدایتگری و روشنگری ایفا کنند.

جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات، وظیفه و حق مردم برای تعیین سرنوشت خود و اداره بهتر کشور است، می گویند: مشارکت گسترده در انتخابات حاوی پیام ایران دوستی و وطن پرستی مردم این سرزمین بوده و علاوه بر دفاع از حق طبیعی برای انتخاب و گزینش افراد صالح برای نهادهای مهم قانونگذاری و تصمیم گیری کشور موجب کاهش توطئه ها و تهدیدهای دشمنان علیه ملت ایران و نظام می شود.

انتخابات تبلور اراده مردمی در اداره کشور
محمدحسن علملو، روزنامه نگار پیشکسوت تبریزی

حل مشکلات جامعه با انتخاب نمایندگان اصلح هموار می شود

روزنامه نگار پیشکسوت تبریزی و بازرس خانه مطبوعات آذربایجان شرقی با بیان اینکه نمایندگان مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، منتخبان مردم و برآمده از رای آنان هستند، می گوید: اهمیت انتخابات با نگاهی به وظایف این ۲ مجلس که وظیفه قانونگذاری در کشور و تعیین و نظارت بر عملکرد رهبری را بر عهده دارند، هرچه بیشتر معلوم می شود و باید دید دقیق تری به موضوع داشت و از تصمیم گیری هیجانی در انتخاب نمایندگان پرهیز کرد.

«محمدحسن علملو»، می افزاید: در زمان کنونی جامعه ما با وجود بعضی موفقیت ها و پیشرفت هایی که داشته است، در زمینه های اقتصادی و فرهنگی مشکلاتی را دارد که برای کاستن و رفع آنها حضور در صحنه انتخابات و انتخاب نمایندگانی شایسته، پاکدست، باکفایت، شجاع و باشهامت می تواند بسیار تعیین کننده باشد.

وی اظهار می کند: مشکلات مختلف جامعه با مجلسی که در آن نمایندگان اصلح حضور داشته باشد، قابل بحث، بررسی و حل هستند بنابراین باید با درک اهمیت مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، در انتخاب نمایندگان آنها دقت کرد.

مشکلات مختلف جامعه با مجلسی که در آن نمایندگان اصلح حضور داشته باشد، قابل بحث، بررسی و حل هستند بنابراین باید با درک اهمیت مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، در انتخاب نمایندگان آن ها دقت کرد.

روزنامه نگار پیشکسوت تبریزی می گوید: در شرایط کنونی که مردم به لحاظ وضعیت اقتصادی در رنج بوده و موقعیت سختی را تجربه می کنند، بدون تردید مجلسی قوی با نمایندگانی درد آشنا می تواند به رفع این مشکلات کمک کند.

علملو، با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس در خصوص مسایل منطقه ای و محلی نیز می توانند بسیار تاثیرگذار باشند، ادامه می دهد: پیگیری و رسیدگی به موضوعات مهمی مانند نجات دریاچه ارومیه، رونق کسب و کارها و افزایش درآمد سرانه مردم، تکمیل پروژه آبرسانی تبریز از ارس، تکمیل آزادراه ارومیه - تبریز، ادامه خط آهن میانه - تبریز تا ایستگاه راه آهن، کمک به رفع معضل ترافیک تبریز با سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه قطارشهری، نوسازی واحدهای بزرگ صنعتی منطقه و سایر مسایل استانی، به نمایندگانی نیاز دارد که بتوانند نقش تاثیرگذاری در مجلس شورای اسلامی در زمینه های مختلف از جمله تصویب و اختصاص اعتبارات لازم بگذارند.

وی یادآوری می کند: برای رسیدن به این اهداف همواره باید امیدوار بود و قبول کرد که یکی از راه های رسیدن به آن، حضور مردم در صحنه انتخابات و مشارکت گسترده در آن به عنوان یکی از دستاوردهای مردمسالاری است.

روزنامه نگار پیشکسوت تبریزی با اشاره به اهمیت و تاثیر رای مردم در بعد بین المللی، می گوید: شرکت در انتخابات و رای مردم بویژه در این برهه از زمان که احساس می شود قدرت های استکباری و دشمنان به زعم خود خواب هایی را برای کشورهای مستقل و در حال پیشرفت دیده اند، می تواند خواب آن ها را آشفته و بدخواهان را ناامید کند.

علملو، ادامه می دهد: قدرت های استکباری که همواره به دنبال تامین منافع خود هستند، برای رسیدن به اهداف و امیال خود، دوست دارند کشورها را به طرق مختلف ضعیف نگهدارند اما عدم موفقیت آنان در رسیدن به اهداف خود در جمهوری اسلامی ایران نشات گرفته از حضور مردم در صحنه هاست.

انتخابات تبلور اراده مردمی در اداره کشور
محمدباقر بهادری، مدیرعامل و عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری آیینه اندیشه هفت اقلیم

سود و زیان رای دادن و ندادن به خودمان بر می گردد

مدیرعامل و عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری آیینه اندیشه هفت اقلیم با اشاره به اهمیت انتخابات و مشارکت گسترده مردم در این صحنه سیاسی کشور، می گوید: این انقلاب با سرمایه کمی تشکیل نشده و برای حفظ مملکت، انقلاب و نظام، حضور مردم در صحنه ها به ویژه انتخابات ضروری است.

«محمدباقر بهادری»، می افزاید: برای جلب مشارکت گسترده مردم در انتخابات باید عملکرد مسوولان صادقانه باشد زیرا مردم به مسایل جامعه آگاه هستند و خوب و بد و درستی و نادرستی را به خوبی می توانند تشخیص دهند.

وی با تاکید بر اینکه ذات مردم ایران دینی و انقلابی است، اظهار می کند: اگر مسوولان به آرمان های انقلاب پایبند باشند و عملکرد آنان درست باشد، مردم پای کار می آیند و از انقلاب و مملکت دفاع می کنند.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری آیینه اندیشه هفت اقلیم می گوید: با وجود همه کاستی ها، برای انقلابی که همه مستکبران از دست آن می نالند رای خواهیم داد چون می دانیم که سود رای دادن ها و زیان رای ندادن ها، فردا به خودمان بر می گردد.

انتخابات تبلور اراده مردمی در اداره کشور
شهرزاد پیمان، سردبیر و خبرنگار روزنامه مهدآزادی و عضو اتحادیه چاپخانه داران آذربایجان شرقی

مشارکت حداکثری در انتخابات، نمایندگان را مدیون‌تر می کند

مدیر مجتمع چاپ مهدآزادی و عضو اتحادیه چاپخانه داران آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه شرکت در انتخابات، حق طبیعی مردم برای انتخاب نمایندگان خود در مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است، می گوید: مردم با شرکت گسترده در انتخابات می توانند افراد لایق و توانمندی را راهی این مجالس کنند تا در قانونگذاری و تصمیم گیری های مهم کشور برای تامین منافع مردم نقش ایفا کنند.

«شهرزاد پیمان»، با تاکید بر اینکه این دوره از انتخابات نخستین و آخرین دوره نیست که در آن شرکت می کنیم، می افزاید: همه ما ایران را دوست داریم و حداقل برای حفظ یکپارچگی مملکت و ترسیم آینده ای روشن برای این سرزمین باید در انتخابات شرکت کنیم و افراد اصلح و شایسته ای را انتخاب کنیم.

وی اظهار می کند: نمایندگان مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بدانند که هرچه مردم بیشتر در انتخابات شرکت کنند، دین آن ها برای انجام وظایف قانونی خود زیاد می شود و به مردم و کشور مدیون‌تر می شوند.

نمایندگان مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بدانند که هرچه مردم بیشتر در انتخابات شرکت کنند، دین آن ها برای انجام وظایف قانونی خود زیاد می شود و به مردم و کشور مدیون‌تر می شوند.

پیمان، یادآوری می کند: عملکرد نمایندگان مجلس و مسوولان دولتی می تواند در جلب مشارکت مردم برای حضور در پای صندوق های رای تاثیر بسزایی ایفا کند بنابراین نمایندگان نباید فقط به فکر رای آوردن باشند بلکه اصلی ترین کار آن ها پس از انتخاب، ادای دین و وظیفه به مردم است.

انتخابات تبلور اراده مردمی در اداره کشور
مهدی شفاعت، پیشکسوت فرهنگی و قرآنی موسسه مهدقرآن آذربایجان شرقی

انتخابات نمودی از مردمسالاری دینی و جلوه ای از حق رای مردم است

پیشکسوت فرهنگی و قرآنی موسسه مهدقرآن آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه انتخاب در هر زمینه ای حق طبیعی و خدادادی برای بشر است، می گوید: انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز نمودی از مردمسالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران و جلوه ای از حق رای مردم برای انتخاب نمایندگان اصلح، شایسته و توانمند است.

«مهدی شفاعت»، می افزاید: متولیان انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باید از چند ماه قبل با برگزاری نشست های مختلف با اقشار جامعه به ویژه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، برای جلب مشارکت حداکثری مردم در این عرصه سیاسی نظرات و پیشنهادات این اقشار و توانمندی های نهادها و موسسات را دریافت و در روند برگزاری انتخابات به کار می بستند.

وی با بیان اینکه نهادها و ارگان های مختلف جامعه می توانند در داغ کردن تنور انتخابات به متولیان برگزاری کمک کنندنهادها و ارگان های مختلف جامعه می توانند در داغ کردن تنور انتخابات به متولیان برگزاری کمک کنند، اظهار می کند: موسسه مهد قرآن استان در این راستا اقدام به برگزاری دوره های بصیرت افزایی، ارتقای سواد رسانه ای، رفتار شناسی دشمن، آگاهی بخشی به سه هزار و ۸۰ خانواده از اعضای این موسسه کرده است.

شفاعت، یادآوری می کند: برگزاری دوره های آموزشی برای ۸۰۰ دانش آموز دوره اول متوسطه و بیش از ۳۰۰ کادر فعال در موسسه و ادامه این دوره ها تا برگزاری انتخابات را بخشی از اقدامات و توانمندی های این موسسه برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه سالجاری برگزار می شود.

آذربایجان شرقی ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی و پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

از جمعیت چهار میلیون و ۱۰۸ هزار و ۷۵ نفری استان سه میلیون و سه هزار و ۲ نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات امسال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha