۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85387533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۴ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان تحصیل می‌کنند

زنجان - ایرنا - معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: هم اکنون ۷۴ دانشجوی خارجی در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی استان تحصیل می‌کنند و با توجه به ظرفیت‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه، تلاش می‌کنیم تا در حوزه دستیاری تخصصی نیز به سمت پذیرش این نوع دانشجویان خارجی حرکت کنیم.

مهدی اسکندری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ابداعات و اختراعات یک دانشگاه، تا زمانی که به محصول تبدیل نشود، بهره‌ای نخواهد داشت در حالی که ایجاد ارتباطات بین‌المللی با بنگاه‌های اقتصادی معتبر دنیا می‌تواند موجب بهره‌مندی دانشگاه‌ها و به سرانجام رساندن اختراعات و ایده‌های نوآورانه شود.

این مسوول، توریسم‌درمانی را یکی از موضوعات مهم در دنیا عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه حوزه پزشکی ایران از نظر تکنیک‌های درمانی و سطح علمی پزشکان در مرتبه بسیار خوبی قرار دارد، مراجعات زیادی از کشورهای همسایه به کشور ما برای مسائل درمانی وجود دارد.

وی اضافه کرد: بنابراین بخشی از فعالیت ها در بین‌المللی‌سازی، در حوزه توریسم‌درمانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه بعد فرهنگی نیز در کنار ابعاد آموزشی، پژوهشی و اقتصادیِ بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها حائز اهمیت است خاطرنشان کرد: با جذب دانشجویان خارجی، دانشجویان ایرانی با فرهنگ ملل مختلف آشنا شده و مهارت‌های بین‌فرهنگی آنان ارتقا پیدا می‌کند.

اسکندری افزود: از طرف دیگر دانشجویان خارجی نیز پس از فراغت از تحصیل و بازگشت به کشور خود، به طور معمول ارتباط خود را با دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند حفظ و به عنوان سفیران فرهنگی کشور ما، تمدن و آداب و رسوم ما را به هموطنان خود معرفی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباطات بین‌المللی موجب تبادل دانشجو و استاد و منجر به ارتقای آموزش در دانشگاه‌ها می‌شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha