نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در ۲ حوزه انتخابیه خراسان‌شمالی نهایی شد

بجنورد- ایرنا- رییس شورای وحدت نیروهای انقلاب خراسان‌شمالی گفت: فهرست نامزدهای مورد حمایت این شورا برای انتخابات مجلس در ۲ حوزه انتخابیه بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه، سملقان، رازوجرگلان و اسفراین نهایی شد.

حجت الاسلام ابوالفضل اخوان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس فرآیند مصوب، نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت نیروهای انقلاب برای حضور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با نظر اعضای استانی و شهرستانی این شورا، انتخاب شدند.

وی افزود: تنها در حوزه انتخابیه شیروان نامزد مورد حمایت شورای وحدت تاکنون انتخاب نشده است.

رییس شورای وحدت نیروهای انقلاب خراسان‌شمالی ادامه داد: نامزد مورد حمایت این شورا در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه خراسان شمالی نیز انتخاب شده است.

حجت الاسلام اخوان خاطرنشان کرد: نامزدهای مورد نظر مجلس بر اساس شاخص های ۱۹ گانه ای که مقام معظم رهبری مشخص کرده اند، ارزیابی شدند.

وی افزود: این افراد برنامه های خود را در فرصتی برابر در نشست های شورا ارایه دادند و بعد از آن در مجمع عمومی شورای وحدت نیروهای انقلاب براساس نظرخواهی سر لیست نهایی مشخص شد.

حجت الاسلام اخوان یادآور شد: اکنون کمیته های فرعی شورای وحدت نیروهای انقلاب استان در تمام بخش ها و شهرستان های این استان تشکیل شده است.

براساس اعلام رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی تاکنون صلاحیت ۱۰۹ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در خراسان شمالی تایید شده است.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha