معاون رییس‌جمهور: نهضت ملی مسکن نباید با مشکلات زیرساختی روبرو شود

مشهد -ایرنا-معاون حقوقی ربیس جمهور گفت: واگذاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن نباید مانند طرح مسکن مهر که اقدام بسیار خوبی در خانه‌دار شدن مردم بود، با مشکلات زیر ساختی رو به رو باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد دهقان روز پنجشنبه و در مراسم قرعه کشی واگذاری زمین برای ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی در روستای «اسماعیل آباد» بخش مرکزی شهرستان مشهد از مجموع چهار هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان افزود: مجتمع های مناسبی در گذشته برای سکونت مردم ساخته شد، ولی ساکنان این مجموعه ها با مشکلات زیر ساختی همچون نبود آب و برق مواجه بوده و هستند.

وی با ابلاغ سلام هیات دولت و رییس‌جمهور به مردم حاضر در این مراسم ادامه داد: نهضت ملی مسکن نشان دهنده عزم ملی دولت برای به نتیجه رسیدن مسئله مسکن مردم است.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: با وجود همه پیشرفتهای شکل گرفته در کشور متاسفانه در گذشته دقت کافی نسبت به موضوع مسکن و معیشت مردم صورت نگرفت و باید این شرایط اکنون توسط دولت حل شود. چراکه بخش زیادی از مشکلات معیشتی مردم به حوزه مسکن مربوط است.

وی با اشاره به اینکه تحقق طرح نهضت ملی مسکن با همت مردم به نتیجه خواهد رسید، گفت: پیگیری موضوع خانه دار شدن مردم در روستاها ارزشمند است و با حل این موضوع، بسیاری از مشکلات متراکم شده شهرها نیز با مهاجرت معکوس به روستاها، به نتیجه خواهد رسید و به همین دلیل اهمیت زیادی دارد.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: طبق فرمایش امام خمینی (ره) انجام امور به صورت مردمی در همه کارها و مانند دوران مقدس برای پیشبرد و توسعه کشور مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه راز ماندگاری این کشور، مردم است و باید مشکالات اقتصادی حل شود، افزود: این در حالی است که با این همه فشار اقتصادی و تحریم، کشورمان با حمایت و حضور مردم به اقتدار دست یافته است.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه امنیت ما با انتخابات پرشور میسر است، اظهار کرد: انتخابات مظهر مردمی بودن انقلاب است و حال آنکه برخی از کشورها منطقه حضور مردمی را ندارند.

معاون رییس‌جمهور: نهضت ملی مسکن نباید با مشکلات زیرساختی روبرو شود

۱۴۱ هزار واحد در حال ساخت مسکن

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز گفت: سهم مشخص شده دولت برای استان خراسان رضوی ۳۹۱ هزار واحد است و تاکنون ۴۶۰ هزار نفر نیز در این طرح ثبت نام کرده اند که این افراد برای بهره‌مندی از این طرح پالایش می‌شوند.
جواد خدایی با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن در چهار بخش در خراسان رضوی شامل بخش روستایی، خود مالکی، بافت فرسوده شهری و حمایتی دنبال می‌شود، افزود: در حال حاضر ۱۴۱ هزار واحد در تمام این بخش ها در حال ساخت است و امیدواریم امکان بهره‌برداری از ۱۰ هزار واحد مسکونی تا زمان دور دوم سفر رییس‌جمهور به این استان به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: یکی از اقدام های صورت گرفته در این استان موضوع مسکن روستایی است و در یک اقدام بزرگ طرح هادی هزار و ۱۱۳ روستا که معادل ۱۰ سال عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است به نتیجه رسید تا شرایط خدمت رسانی در این بخش فراهم شود.

معاون رییس‌جمهور: نهضت ملی مسکن نباید با مشکلات زیرساختی روبرو شود

واگذاری زمین برای ۵۰۰ واحد مسکن در پنج روستای مشهد

فرماندار مشهد نیز گفت: در راستای برنامه پنجشنبه های مسکن ملی و در دهمین هفته برنامه امروز تنظیم شد تا اهالی پنج روستای بخش مرکزی بتوانند ساخت مسکن خود را آغاز کنند.

محسن داوری با اشاره به آماده بودن شرایط برای واگذاری ۵۰۰ واحد برای ساخت مسکن، افزود: بر اساس پالایش صورت گرفته امروز ۴۷۰ نفر در این قرعه کشی از روستاهای «اسماعیل آباد، کنار گوشه، پایین ده، کنه بیست و شترک» شرکت داده می شوند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۲۰ هزار واحد در گلبهار، مهرگان ۲ هزار و ۴۵۰ واحد، در روستاها و شهرهای اقماری ۲ هزار و ۱۰۰ واحد و ۶۰۰ واحد در ملک آباد در حال ساخت است.

این مقام مسئول اظهار کرد: یکی از مشکلات مردم موضوع مسکن بود که در دستور کار قرار گرفت و کارگزاران باید به آن توجه می کردند تا درآمد مردم برای معیشت و مسکن شرایط بهتری داشته باشد.

به گفته وی، طبق پیش بینی ها برای اینکه مردم دچار مشکل نشوند، به محض قرعه کشی تا ۲ هفته بعد پروانه صادر شده و تا ۶ ماه بعد، امکان ساخت فراهم می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha