منتخبین جشنواره هنرهای نمایشی و گروه‌های سرود استان مرکزی معرفی شدند+ فیلم

اراک - ایرنا - منتخبین دومین جشنواره ملی آفرینش در رشته‌های هنرهای نمایشی و گروه‌های سرود استان مرکزی روز پنجشنبه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اراک معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق بیانیه هیات داوران، در بخش گروه‌های سرود استان مرکزی در جشنواره ملی سرود آفرینش، ۲ گروه برگزیده و ۲ گروه نیز شایسته تقدیر شناخته شدند که در بخش شایسته تقدیر، گروه سرود «ایران زیبا» از تلخاب و «ایران» از مرکز شماره سه اراک معرفی شدند.

۲ گروه سرود برگزیده از استان مرکزی نیز به مرحله کشوری معرفی شدند، که شامل گروه سرود «جان فدا» از زرندیه و گروه سرود «مرغ آمین » از مرکز شماره یک به این مرحله راه یافتند.

هنرهای نمایشی

در بخش هنرهای نمایشی و در بخش بروشور، جایزه اول را هیات داوران به همراه لوح و هدیه نقدی به نمایش «یک راه بهتر» از «زهرا حسن خانی» از روستای کردیجان تقدیم کرد.

بخش موسیقی نمایش

هیات داوران در این بخش برگزیده نداشت و ۲ اثر شایسته تقدیر شامل «دختر مو فرفری» از روستای قالهر و «لاک پشت دانا» معرفی شد.
بخش عروسک سازی

هیات داوران در این بخش انتخاب برگزیده و شایسته تقدیر داشت که شایسته تقدیر از سازنده عروسک نمایش «سیب» از «مریم قاسمی» از دلیجان تقدیر شد و اثر برگزیده به «مینا فراهانی» در نمایش باغ شاد اهدا شد.
بخش طراحی صحنه

تنها یک اثر برگزیده از «مهری برخودزاده» معرفی شد.

بخش عروسک گردانی

تقدیر از «غزل بهادری نژاد»، «ترنم جعفری»، «انسیه محمدرضایی»، «باران نجاتی» و «ترگل محمودی» و اثر برگزیده عروسک گردانی و جایزه نقدی به گروه نمایش «زمین» تعلق گرفت.

بخش صدا پیشگی
یک برگزیده و پنج شایسته تقدیر شناخته شد.

صداپیشگی در نقش «اسب» از «نازنین صادقی»، صدا پیشه نقش «آقا مراد»، «مجتبی علی اصغری»، «نیکا کاوه‌ای» و «مهتاب عروجی» و صدا پیشه برگزیده نیز«دینا ربیعی» معرفی شد.

هیات داوران، جایزه در بخش ایده برتر، را به نمایش «زمین» تقدیم کرد.

بخش کارگردانی

تقدیر از «فاطمه کریمی» در نمایش «رودخانه گل آلود» و عنوان کارگردان برگزیده جشنواره نیز «مهری فربدزاده» به نمایش «خورشید خانم کجایی» اهدا شد.

بخش نویسندگی
انتخاب اثر برگزیده «مهری فربدزاده» و سه اثر گروه نمایش شامل «خورشید خانم کجایی، رودخانه گل آلود و زمین» به مرحله کشوری معرفی شدند.

این جشنواره، توسط مریم عبدی از همدان نظارت شد و داوران گروه‌های سرود نیز توسط « بهنود خطیب زاده، مجید قلعه و فاطمه ظهیری» مورد قضات قرار گرفت.

همچنین این رقابت هنری در بخش هنرهای نمایشی توسط داوران «خلیل خسروبیگی، محسن ساسانی و ایمان ملکی‌پور» معرفی شدند.

منتخبین جشنواره هنرهای نمایشی و گروه‌های سرود استان مرکزی معرفی شدند+ فیلم

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: کانون پرورش فکری کودکان بازوی قوی برای آموزش و پرورش است.
«حسین مولوی» افزود: آموزش و پرورش به خاطر مشغله و برنامه آموزشی از پرورش و یافتن استعداد کودکان و نوجوانان غافل شده و اجازه کشف استعداد را نداشته اما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توانسته استعدادها را کشف و آن را معرفی کند.

وی بیان کرد: فعالیت‌های تولیدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح بالایی است و صدا و سیما می‌تواند از این تولیدات فکری استفاده کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: موفقیت اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به حضور در برنامه‌های کانون مرتبط است.

مولوی افزود: شرکت در برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آینده شخصیتی اعضا کانون تاثیر بزرگی دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ادامه داد: این استان ظرفیت بالایی در هنرهای نمایشی و سرود دارد، اینکه گروه‌ها انتخاب شوند خوب است اما باید بتوان از توانمندی آنها در استان مرکزی استفاده شود.

«احسان منصوری » افزود: باید گروه‌های سرود و هنرهای نمایشی به چرخه فرهنگ جامعه معرفی شوند و صدا و سیمای استان از ظرفیت این گروه‌ها در برنامه‌های تلویزیونی استفاده کند.

وی بیان کرد: امید است به نقطه‌ای برسیم که گروه‌های نمایشی استان مرکزی بتوانند در سایر استان‌ها اجرای برنامه داشته باشند و اقتصاد محور و درآمدزا شوند.

نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در اراک با شرکت ۵۳ گروه سرود و ۱۴ گروه نمایشی از استان مرکزی در ۲۴ و ۲۵ بهمن به رقابت پرداختند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ۴۵ مرکز ثابت و پنج مرکز سیار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha