برگزیدگان شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در آذربایجان‌غربی تجلیل شدند

ارومیه - ایرنا- برگزیدگان شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در آذربایجان‌غربی با عنوان «هندسه احساس» معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، آیین ویژه تجلیل از برگزیدگان این جشنواره با حضور هنرمندان، فعالان عرصه فرهنگی و همچنین مدیران و مسوولان فرهنگی استان با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره برگزار شد.

علیرضا قوجاری در بخش نقاشی، طیبه محمدیاری در تصویرسازی، مجتبی اسماعیل زاد در بخش عکس، سلیمان مام رحیمی از بوکان در بخش کاریکاتور، بهزاد آهنگری در بخش طراحی گرافیک پوستر و حمید بهجت در بخش ویدئو آرت هنرمندانی بودند که مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین در بخش پیشکسوتان از هنرمند تاثیرگذار و پیشکسوت آذربایجان غربی، جواد درویش زاده تجلیل شد.

حدیث نصیرپور و سینا بی جوهر نیز ۲ نوجوان و جوان هنرمند و صمد قربانزاده نیز منتخب پژوهشگر سال معرفی شد و مورد تجلیل قرار گرفت.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این آیین به برنامه های شاخص و آتی اداره کل اشاره کرد و گفت: تدوین تاریخ شفاهی مفاخر بنیادین استان از جمله پروژه های فاخر و ارزشمندی است که ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر از مفاخر استان را شامل می شود و به‌صورت تیزر و کتاب خواهد بود.

پیروز قادری ادامه داد: همچنین سند جامع نقشه فرهنگی استان در حال تدوین است که یکی از اسناد مهم استانی به شمار می رود.

وی تدوین سند قرآنی و زیست بوم فرهنگی را از دیگر برنامه های آتی عنوان کرد و افزود: همچنین عدالت فرهنگی را که از روستاها بصورت هدفمند شروع شده است این بار به سمت شهرها سوق خواهیم داد.

معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: ارتباط با دانشگاهها و امضای تفاهم‌نامه با آنها از دیگر برنامه هایی است که در این راستا پروژه های خوبی نظیر هنر از دیدگاه نظامی و نظامی از دیدگاه هنر برگزار خواهد شد و دبیرخانه دائمی آن دردانشگاه آفاق خواهد بود.

قادری افزود: در زمینه مد و لباس نیز ارتباط خوبی با دانشگاه الزهرا ایجاد شده و امید می رود در حوزه فرهنگی شاهد تحولات خوبی باشیم.

برگزیدگان شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در آذربایجان‌غربی تجلیل شدند

دبیر اجرایی جشنواره نیز در این مراسم به برنامه های شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر آذربایجان غربی (هندسه احساس) اشاره کرد و گفت: نمایشگاههایی در دانشگاههای آفاق،دانشکده معماری و شهرسازی، فنی حرفه ای دختران و دانشگاه پیام نور برگزار شد.

حمید بهجت ادامه داد: ۶ نمایشگاه جنبی از ۱۲ هنرمند با ۵۰ اثر برپا شد که نمایشگاههای شمال استان در خوی و جنوب استان در پیرانشهر ترتیب یافت.

وی اضافه کرد: نمایشگاههای جانبی شامل نمایشگاه آثار دانشجویان دانشکده معماری و شهرسازی ارومیه در گالری خود دانشکده و آثار دانشجویان دانشگاه آفاق نیز در خود دانشگاه برگزارشد.

وی اظهار کرد: نمایشگاهی با موضوع غزه " همقدم تا فتح قدس" آثار تصویر سازی انجمن بانوان خیمه در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برپا شد.

دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر آذربایجان غربی گفت: ۱۰۸ هنرمند ۲۶۲ اثر در نمایشگاهای شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر آذربایجان غربی (هندسه احساس) به نمایش گذاشتند.

وی افزود: ۱۵ نشست تخصصی و کارگاههای انتقال تجربه از بخشهای این جشنواره بود که حدود ۷۰۰ نفر از این کارگاهها بهره مند شدند.

بهجت اظهارکرد: همچنین یک کارگاه انتقال تجربه استفاده از هوش مصنوعی در خلق اثر هنری ویژه نوجوانان توسط مدرس نوجوان " ابوالفضل جعفرپور" در محل گالری برگزار شد.برگزیدگان شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در آذربایجان‌غربی تجلیل شدند

به گزارش ایرنا،شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور چهره‌های شاخص هنرهای تجسمی، بهمن امسال در موزه هنرهای معاصر تهران، مراکز معتبر نمایشگاهی پایتخت و سایر استان‌ها برگزار شد.

فراخوان جشنواره شانزدهم دوم آبان ماه امسال با رویکرد هنر نوآور، خلاق، وحدت‌بخش و امیدآفرین، در ۲ بخش رقابتی و غیرقابتی و ذیل ۱۰ رشته هنری، شامل طراحی و نقاشی، طراحی گرافیک (پوستر)، تصویرسازی، عکاسی، خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، نقاشیخط)، نگارگری (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر)، کارتون و کاریکاتور (موضوعی و چهره)، مجسمه‌سازی، سرامیک و آبگینه هنری و رسانه‌های هنری جدید، از سوی دبیرخانه جشنواره منتشر شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha