فیلم| وعده صادق دولت در راه‌اندازی درمانگاه فوق تخصصی کاشت حلزون شنوایی در بابل

ساری - ایرنا - دانشگاه علوم پزشکی بابل بعد از ۱۰۰ عمل موفق کاشت حلزون شنوایی گوش برای بیماران، با همراهی دولت سیزدهم درمانگاه فوق تخصصی کاشت حلزون شنوایی را برای خدمت رسانی به بیماران چند استان در بابل راه اندازی کرد.

دکتر کیوان کیاکجوری، متخصص گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی بابل رور پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان راه‌اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان آیت‌الله روحانی (ره) بابل تاکنون ۱۰۰ عمل کاشت حلزون با موفقیت انجام شد.

وی اظهار داشت: درمانگاه فوق تخصصی کاشت حلزون شنوایی با کمک ۶ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریالی خانواده نیکوکار و نیک‌اندیش «عظامی» به نیـّتِ مادر گرامی‌شان «زنده‌یاد حاجیه‌ خانم مریم خادم ابوالفضلی» در بیمارستان روحانی راه‌اندازی شد که دارای تجهیزاتی منحصربه‌فرد برای اقدامات قبل و بعد از عمل بیماران کاشت حلزون است.

فیلم| وعده صادق دولت در راه‌اندازی درمانگاه فوق تخصصی کاشت حلزون شنوایی در بابل

وی با بیان این مطلب که مرکز کاشت حلزون شنوایی بابل بیماران مازندران، گلستان، سمنان و شاهرود را تحت پوشش دارد، بیان داشت: بیماران از اقصی نقاط کشور می‌توانند برای درمان به این مرکز مراجعه نمایند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این مطلب که اختلالات ژنتیک یکی از مهم‌ترین علل اختلالات شنوایی است، افزود: بهترین سن برای کاشت حلزون شنوایی برای کودکانی که اختلال شنوایی دارند بین یک تا ۱.۵ سالگی است.

این پزشک فوق تخصص تصریح کرد: خیرین نیک اندیش می‌توانند با کمک‌های ویژه در تکمیل تجهیزات مرکز کاشت حلزون شنوایی ما را یاری کنند تا شاهد بدست آوردن شنوایی کودکان بیشتری در این مناطق باشیم و بتوانیم خدمات باکیفیت‌تری را به بیماران ارائه نماییم.

مازندارن دارای ۲ دانشگاه مستقل علوم پزشکی بابل و دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha