کمبود امکانات در قدیمی‌ترین مجموعه ورزشی یزد

یزد- ایرنا- مجموعه ورزشی شهید پاکنژاد یزد قدیمی‌ترین مکانی است که با گذشت بیش از ۵۰ سال از راه اندازی آن هنوز از برخی امکانات لازم و مناسب برای استفاده ورزشکاران محروم است .

به گزارش ایرنا، در شهرستان ۷۰۰ هزار نفری یزد که بیش از نیمی از جمعیت استان را در سطح محلات قدیم و بافت جدید شامل می‌شود اصلی‌ترین مکانی که برای ورزش مورد استفاده قرار می‌گیرد مجموعه شهید پاکنژاد واقع در در کوچه حناست.

در این مجموعه قدیمی و تاریخی ورزشی، علاوه بر هیات فوتبال چندین هیات دیگر نیز سالانه از آن برای برگزاری مسابقات، انجام تمرینات تیم‌ها و همچنین میزبانی رویدادهای مهم فرهنگی و ورزش استفاده می‌کنند.

مجموعه ورزشی پاکنژاد هم به دلیل قرار گرفتن در هسته مرکزی شهر و همچنین قدمت آن همیشه میزبان خانواده‌ها و ورزشکاران به خصوص برای برگزاری مسابقات فوتبال در لیگ استان، شهرستان و حتی رقابت‌های کشوری است.

جمعی از مسئولان ورزشی و ورزشکاران یزدی در گفت و گو با گزارشگر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا ) یزد به برخی مشکلات مجموعه شهید پاکنژاد اشاره و حل معضلات موجود را خواستار شدند.

اکثر مسابقات مهم در قالب لیگ استان، کشور و رقابت‌های شهرستان در این چمن برگزار می‌شود که نمی‌شود نام چمن بر آن گذاشتحسین کمالی یکی از فوتبالیست‌های یزد به زمین چمن مجموعه پاکنژاد اشاره و گفت: وضعیت چمن بنحوی است که دیگر قابل استفاده نیست و به دلیل سابقه و استفاده زیاد از بین رفته است و احتیاج به ترمیم و کاشت مجدد دارد.

یکی از مربیان فوتبال هم گفت: اکثر مسابقات مهم این رشته در قالب لیگ استان و کشور و همچنین رقابت‌های شهرستان در این چمن برگزار می‌شود که نمی‌شود نام چمن بر آن گذاشت.

قاسم رضایی افزود: غیراستاندارد بودن چمن موجب آسیب به بازیکنان است و باید برای اصلاح کامل آن نسبت به تخصیص بودجه و کاشت مجدد چمن و همچنین حل مشکل رختکن داوران و بازیکنان اقدام شود.

یکی از خانواده‌هایی که به همراه فرزند خود برای دیدن مسابقات لیگ فوتبال یزد در این مکان حضور دارد از شرایط مجموعه شهید پاکنژاد انتقاد کرد و گفت: برای شهری با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت این شرایط برای مجموعه شهید پاکنژاد قابل توجیه و پذیرش نیست.

حسین زارع از پیشکسوتان فوتبال هم با بیان اینکه مجموعه شهید پاکنژاد جزء قدیمی ترین و اولین مجموعه ورزشی استان است به برخی مشکلات موجود به خصوص شرایط نامناسب چمن و نبود امکانات رفاهی جانبی آن اشاره کرد.

کمبود امکانات در قدیمی‌ترین مجموعه ورزشی یزد

همچنین رییس هیات فوتبال شهرستان یزد گفت: چمن و امکانات اولین مجموعه ورزشی یزد با بیش از 50 سال قدمت جوابگوی برگزاری مسابقات و تمرینات تیم‌ها و باشگاه‌ها نیست و باید برای حل مشکلات آن مسئولان اقدام کنند.

"سید حسن حسینی " بیش از پنج دهه از عمر چمن این مجموعه می‌گذرد و اکثر بخش‌های آن تخریب شده و دیگر قابل استفاده برای برگزاری مسابقات و تمرینات نیست.

وی با بیان اینکه مجموعه شهید پاکنژاد جزء قدیمی ترین مکان ورزشی استان محسوب می‌شود ادامه داد: هر هفته به طور متوسطه بین ۱۵ تا ۲۰ مسابقه فوتبال در قالب لیگ استانی و شهرستانی و همچنین محل انجام تمرین تیم‌های مختلف است.

این مسئول بیان کرد: بازی در این زمین چمن تخریب شده برای بازیکنان تیم‌ها و انجام مسابقات خطرناک است و باید برای پیشگیری از هر حادثه‌ای اقدام شود و تاکنون مسئولان اجرایی و ورزشی زیادی از این مجموعه و چمن پاکنژاد بازدید و در جریان مسائل هستند و تنها راه حل مشکل، تعویض چمن است.

وی با اشاره به اینکه چمن مجموعه پاکنژاد دیگر در شان فوتبال یزد نیست از مسئولان خواست تعویض چمن و کاشت چمن جدید را در اولویت قرار دهند.

رییس هیات فوتبال یزد بیان کرد: مجموعه ورزشی شهید پاکنژاد با سابقه طولانی که دارد چشم و چراغ یزد است و در دل خود خاطرات خوبی در گذشته دارد.

حسینی بیان کرد: خراب بودن چمن موجب نارضایتی جامعه فوتبال شده و امید است مسئولان اجرایی و ورزشی برای حل مشکل و پاسخگویی به مطالبات ورزشکاران اقدام مناسب داشته باشند.

وی دیگر مشکلات مهم این مجموعه را نداشتن رختکن برای داوران و بازیکنان و همچنین نبود سکوهای کافی برای تماشاگران ذکر کرد که فقط در یک ضلع مجموعه وجود دارد.

همچنین رییس اداره ورزش و جوانان یزد به شرایط چمن و امکانات موجود این مکان در شهرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون برای حل برخی مشکلات و رفع نیازها اقداماتی شده و به دنبال تحقق خواست ورزشکاران هستیم.

"مهدی دهقان " افزود: مجموعه شهید پاکنژاد قدیمی ترین مکان ورزشی و چشم و چراغ شهرستان است و سالانه برخی از مسابقات در این مکان برگزار می‌شود و قطعا در اولویت است و برای ارتقای آن برای استفاده مناسب و بهتر جامعه ورزش و علاقه مندان در تلاش هستیم.

از جمعیت یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری استان حدود ۷۰ درصد در شهرستان یزد زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha