۶۰ میلی‌متر بارندگی در اشنویه ثبت شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود سامانه بارشی، باران و برف مناطق مختلف جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت و در شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی استان در اشنویه ۶۰ میلی‌متر ثبت شد.

«اردلان محمدپور» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش ها در پیرانشهر ۵۱ میلی‌متر، بوکان ۴۸ میلی‌متر، سردشت ۴۰ میلی‌متر، نقده ۳۹ میلی متر، شاهین‌دژ ۳۸ میلی متر، مهاباد ۳۶، تکاب ۳۱ میلی‌متر، میاندوآب ۲۷ میلی‌متر و ارومیه ۱۷ میلی‌متر گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه بارش ها در مناطق کوهستانی به صورت برف بود اضافه کرد: از زمان فعالیت این سامانه در منطقه (۴۸ ساعت گذشته) بارش ها در سردشت ۱۰۶ میلی متر، پیرانشهر ۱۰۵ میلی‌متر، اشنویه ۱۰۴ میلی‌متر، بوکان ۷۱ میلی‌متر و مهاباد ۵۷ میلی‌متر ثبت شده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: طبق بررسی نقشه های هواشناسی فعالیت این سامانه تا روز یکشنبه هفته آینده در این منطقه ادامه دارد و پیش بینی می شود فعالیت آن از روز شنبه تقویت و شدت بارش ها در مناطق مرکزی و جنوبی استان بیشتر از مناطق شمالی باشد.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای منفی ۲ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین صفر و هشت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha