طرح آمایش ورزشی کشور تا پایان دولت سیزدهم اجرایی می‌شود

دزفول - ایرنا - مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان گفت: طرح بزرگ آمایش ورزشی برای استعدادیابی و ظرفیت سنجی ورزشی در سراسر کشور آغاز شده است که این نقشه راه مهم توسعه ورزشی تا شهریور آینده تدوین و تا پایان دولت سیزدهم اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید مجید سیدمومنی روز جمعه در آیین بهره برداری از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید مجدیان دزفول با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های ورزشی کشور دارد، گفت: اعتبارات خوبی در قالب مصوبه‌های سفرهای استانی رییس جمهور به استان‌های مختلف برای تکمیل و توسعه طرح‌های ورزشی تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: ۲۵۰ طرح ورزشی با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم در خوزستان تعریف شده و به بهره برداری رسیده است که ۴۰ طرح از این مجموع با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال طی ۶ ماه اخیر در این استان به بهره برداری رسیده است.

سید مومنی بیان کرد: تاکنون ۱۰ طرح ورزشی رها شده در خوزستان از جمله ورزشگاه مجدیان پس از ۲۱ سال و استخر شوش پس از هفت سال وجود داشت که این ۱۰ طرح با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دولت سیزدهم تکمیل و بهره برداری شد.

مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزشگاه شهید مجدیان ظرفیت برگزاری مسابقات لیگ برتر را دارد، گفت: نگاه وزارت ورزش و جوانان به توسعه ورزش جوانان و بانوان ویژه است.

وی با بیان اینکه ۴۱ طرح ورزشی در دزفول طی ۲ سال اخیر تعریف و آغاز شده است، افزود: ۳۶ طرح ورزشی تاکنون در دزفول بهره برداری شده و مابقی طرح‌ها نیز فعال است که تکمیل این طرح‌ها نیز به سرعت در حال پیگیری است.

سید مومنی اظهارکرد: رییس اداره ورزش و جوانان دزفول طی ۲ سال اخیر تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوانی برای تکمیل ورزشگاه مجدیان و توسعه زیرساخت‌های ورزشی انجام داده که این تلاش شبانه روزی قابل ستایش است.

طرح آمایش ورزشی کشور تا پایان دولت سیزدهم اجرایی می‌شود

ورزشگاه مجدیان ظرفیت برگزاری مسابقات لیگ برتر را دارد

معاون عمرانی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نیز در این آیین با بیان اینکه انتظار ۲۱ ساله تکمیل و بازسازی اساسی ورزشگاه شهید مجدیان دزفول سرانجام امروز به پایان رسید، گفت: بازسازی اساسی این ورزشگاه با ظرفیت ۱۵ هزار نفر از سال ۱۳۸۲ آغاز و پس از ۲۱ سال امروز بهره برداری شد.

امین دارابی با بیان اینکه مجدیان ظرفیت میزبانی از مسابقات لیگ برتر را دارد، افزود: این ورزشگاه علاوه بر زمین چمن اصلی، دارای پنج سالن جانبی از جمله سالن ویژه کشتی است که با افتتاح این طرح تمام هیات‌های ورزشی دارای دفتر و محل استقرار می‌شوند.

وی ادامه داد: برای افتتاح این طرح از خدمات پنج شرکت پیمانکاری و از منابع اعتباری ملی، وزارت ورزش، ‌هدفمندی یارانه‌ها و کمک‌های وزارت نفت استفاده شده است.

طرح آمایش ورزشی کشور تا پایان دولت سیزدهم اجرایی می‌شود

مجموعه ورزشی ۲ هزار و ۵۰۰ نفری دزفول تا ۲ سال آینده به بهره برداری می‌رسد

فرماندار ویژه دزفول نیز در این آیین با بیان اینکه از دیرباز شهرستان دزفول دارای تیم‌های متعدد فوتبال بوده است، گفت: تصمیم مسوولان وقت ورزش دزفول برای تخریب و به روز رسانی ورزشگاه مجدیان ۲۱ سال به طور انجامید.

علیرضا خردمند با تجلیل از همه کسانی که در بهره برداری از این طرح موثر بودند، افزود: دزفول به عنوان یکی از قطب‌های ورزش شمال خوزستان نیاز به توجه جدی تر در توسعه زیرساخت‌های ورزشی دارد.

وی با اشاره به آغاز ساخت مجموعه ورزشی ۲ هزار و ۵۰۰ نفره در دزفول ادامه داد: این مجموعه ورزشی با پشتکار موجود در اداره ورزش و جوانان تا ۲ سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار ویژه دزفول اظهارکرد: کمبودهایی در زیرساخت‌های ورزشی شهرستان وجود دارد که با همت اداره ورزش و جوانان این شهرستان کارهای مهمی در این شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: در صورت استمرار حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان و وزارت ورزش، دزفول می‌تواند یکی از شهرهای قهرمان پرور در کشور تبدیل شود.

طرح آمایش ورزشی کشور تا پایان دولت سیزدهم اجرایی می‌شود

شمال خوزستان در زیرساخت‌های ورزشی دارای عقب ماندگی فراوان است

امام جمعه دزفول نیز در این آیین با بیان اینکه خوشبختانه انتظار طولانی بیش از ۲ دهه برای تکمیل این طرح مهم ورزشی امروز به پایان رسید، گفت: این تلخی تاخیر حدود ۲۰ ساله نشان می‌دهد که زیرساخت‌های ورزش خوزستان دارای عقب ماندگی‌های فراوان است.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور افزود: این انتظار وجود دارد که وزارت ورزش و جوانان برای افزایش سرانه و تقویت زیرساخت‌های ورزشی توجه ویژه‌ای به خوزستان به ویژه شمال این استان داشته باشد.

وی ادامه داد: شمال خوزستان دارای استعدادهای فراوان ورزشی است که توجه به کشف و پرورش این استعدادها می‌تواند موجب معرفی قهرمانان فراوان به ورزش کشور شود.

حجت الاسلام بهرامپور اظهارکرد: نبود زیرساخت‌های کافی ورزشی در این شهرستان به ویژه ورزش همگانی در شمال استان موجب شده تا آسیب‌های اجتماعی میان جوانان افزایش یابد.

وی افزود: دزفول با ۱۲ شهر اقماری از نظر زیرساخت‌های ورزشی در اکثر نقاط این شهرستان با عقب ماندگی‌های فراوان مواجه است.

طرح آمایش ورزشی کشور تا پایان دولت سیزدهم اجرایی می‌شود

توزیع عادلانه امکانات ورزشی انتظار مردم دزفول از وزارت ورزش است

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با تاکید بر لزوم استمرار همگرایی میان مسوولان شهرستان، گفت: همگرایی و تعامل میان دستگاه‌های مختلف موجب شده تا اقدام‌های مهمی در این شهرستان رقم بخورد.

سید احمد آوایی افزود: ۴۴ طرح ورزشی به همت اداره ورزش و جوانان دزفول طی ۲ سال اخیر در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه دزفول در زیرساخت‌های ورزشی دارای عقب ماندگی‌های فراوان است، ادامه داد: عملیات ساخت ۱۷ زمین چمن مصنوعی در دزفول آغاز شد و تاکنون ۱۲ زمین چمن در مناطق محروم و کم برخوردار این شهرستان به بهره برداری رسیده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس، توجه به تقویت ورزش بانوان در دزفول را مورد تاکید قرار داد و گفت: توزیع عادلانه امکانات، تجهیزات و اعتبارات ورزشی انتظار مردم و مسوولان شهرستان دزفول از وزارت ورزش است.

طرح آمایش ورزشی کشور تا پایان دولت سیزدهم اجرایی می‌شود

به گزارش ایرنا، ورزشگاه شهید عبدالرحیم مجدیان دزفول در سال ۱۳۵۰ به بهره برداری رسید و در سال ۱۳۸۱ به دلیل فرسودگی به صورت غیراصولی با تفکر تخریب و ساخت بهتر و اجبار متولیان برای تامین اعتبار تخریب شد.

تخریب بخش‌های مختلف این ورزشگاه در سال ۱۳۸۱ در حالی رقم خورد که هیچ اعتبار و یا طرح مصوبی برای بازسازی این ورزشگاه وجود نداشت به همین دلیل روند بازسازی این طرح مهم ورزشی مشمول زمان شد. علاوه بر این پس از تخریب در سال ۸۱ در سال ۸۲ با مشکل جدی قضایی مواجه شد که این مشکل باعث وقفه ۱۰ ساله این طرح شد.

این ورزشگاه با ظرفیت ۱۵ هزار نفر تماشاگر، دارای سه هزار صندلی وی آی پی است که تکمیل این طرح در ۲ سال اخیر با کمک پنج شرکت پیمانکاری با اعتباری افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال انجام شد.

علاوه بر افتتاح جایگاه وی آی پی این ورزشگاه، پنج سالن ورزشی برای فعالیت رشته‌های جانبازان و معلولان، تیراندازی با تپانچه، هیات ورزش‌های رزمی، کبدی، دو و میدانی و همچنین سالن اختصاصی استاد قصاب برای فعالیت رشته کشتی نیز به بهره برداری رسید.

هم اکنون ۱۸ هزار ورزشکار بیمه شده در ۴۶ هیات ورزشی در دزفول وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha