دبیر شورای امنیت روسیه: حملات آمریکا و انگلیس به یمن غیرقانونی است

مسکو- ایرنا- دبیر شورای امنیت روسیه تأکید کرد: حملات آمریکا و انگلیس به یمن کاملاً غیرقانونی است و با منشور سازمان ملل در تضاد است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از اسپوتنیک، نیکلای پاتروشف در سخنانی ششمین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه درباره افغانستان به میزبانی بیشکک پایتخت قرقیزستان افزود: حملات به یمن، جنگی است که واشنگتن و لندن تلاش می کنند کشورهای منطقه را به آن بکشانند.
وی خاطرنشان کرد:‌ اوضاع جهان به طور بی سابقه ای متشنج شده است، غرب آماده است برای حفظ سلطه خود دست به هر کاری بزند.
دبیر شورای امنیت روسیه گفت: غرب به دنبال آن بود تا با کمک مناقشه اوکراین، روسیه را متحمل یک شکست راهبردی کند، اما نتیجه ای به دست نیاورد.

اقدامات اسرائیل به فاجعه انسانی منجر شده است
پاتروشف در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دور جدیدی از بی‌ثباتی خاورمیانه آغاز شده است، جایی که اقدامات اسرائیل منجر به یک فاجعه انسانی برای بیش از دو میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه و مرگ ده‌ها هزار غیرنظامی شده است.

غرب به دنبال بی ثباتی در قفقاز جنوبی است
دبیر شورای امنیت روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت که غرب به دنبال ایجاد بی ثباتی در منطقه قفقاز جنوبی و مانع تراشی در روند دستیابی به صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان است.
پاتروشف خاطرنشان کرد: تحرکات غرب منجر به افزایش تنش در مناطق مرتبط شده است.
مرزبانی جمهوری آذربایجان روز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ در نتیجه گلوله باران از خاک ارمنستان به مواضع نیروهای مرزی جمهوری آذربایجان یک مرزبان این کشور زخمی شده است. سپس، باکو و ایروان اتهاماتی به یکدیگر درباره گلوله باران مواضع خود در مرز را رد و بدل کردند. سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ نیز، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که طرف ارمنی چهار کشته بر اثر گلوله باران از طرف جمهوری آذربایجان داشته است.

به گزارش ایرنا، ششمین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه درباره افغانستان در بیشکک در حال برگزاری است.
جمهوری اسلامی ایران بینان گذار این نشست است که تاکنون دو جلسه آن در تهران برگزار شده است.
در این نشست‌ها، عالی ترین مقام‌های امنیت ملی کشورهای منطقه شامل جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، هند، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان مهمترین موضوعات امنیتی و سیاسی در مورد افغانستان و نتایج و پیامدهای آن را برای منطقه و مردم آن، مورد بحث و بررسی و رایزنی قرار می‌دهند.
علی اکبر احمدیان نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به دعوت همتای قرقیزستانی خود در این نشست شرکت کرده است.

به گزارش ایرنا، پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروههای مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.
نیروهای ارتش یمن نیز متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد. آنها در عین حال اعلام کرده اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.
آمریکا و انگلیس با همراهی هشت کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ برای نخستین بار پس از جنگ اسرائیل علیه غزه به مواضع انصارالله یمن حمله کردند. این حملات در چندین نوبت تکرار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha