۶۲ درصد جمعیت مازندران تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

ساری - ایرنا - مدیر کل تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه ۶۲ درصد جمعیت مازندران تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت: از جمعیت سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری این استان بالغ بر ۲ میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

حسن فلاح روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر است که به عنوان یک نیروی محرکه توسعه اقتصادی تضمین کننده توسعه اقتصادی و اجتماعی محسوب می شود.

وی اظهار داشت: قبل از انقلاب ۲۰ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش انواع بیمه ها بودند اما امروز بالغ بر ۷۳ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه قرار دارند که از این میزان ۵۳ درصد سهم سازمان تامین اجتماعی است که این آمار برای مازندران ۶۲ درصد است.

فلاح با بیان اینکه از جمعیت سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر استان بالغ بر ۲ میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، بیان داشت: یک میلیون و ۶۹۰ هزار نفر بیمه شده اعم از ۶۸۸ هزار نفر بیمه شده اصلی و بقیه بیمه شده تبعی هستند.

وی ادامه داد: ۱۷۳ واحد کارفرمایی فعال و نیمه فعال در مازندران داریم که ماهانه با سازمان تامین اجتماعی ارتباط دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با بیان این مطلب که در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، با ۷۱ درصد افزایش منابع درآمدی روبرو بوده ایم، بیان کرد: طی ۱۰ ماه ابتدای سال‌جاری نسبت یکساله ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۰ درصد منابع درآمدی در مازندران افزایش یافت.

۶۲ درصد جمعیت مازندران تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

فلاح یکی از شاخص های درآمدی نظام های بیمه ای را نسبت پشتیبانی برشمرد و گفت: نسبت مستمری بگیران به مراتب افزایش یافته است بنابراین سازمان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم تصمیم گرفته است تعداد بیمه‌ شدگان خود را افزایش دهد.

وی اظهار داشت: ۵۵ هزار نفر از بیمه شدگان اصلی در دولت سیزدهم در مازندران افزایش یافت و سال گذشته در حوزه بیمه زنان خانه‌دار رتبه چهار کشوری را کسب کردیم.

حسن فلاح با بیان اینکه در حوزه بیمه دانشجویی رتبه ۶ کشور را دارا هستیم، ادامه داد: افزایش ۱۲۰ درصدی مبلغ ریالی بیمه تکمیلی بازنشستگان برای سهم سازمان صورت گرفت و افزایش ریالی وام قرض‌الحسنه مستمری بگیران به ۲۰۰ میلیون ریال رسیده است.

وی بیان داشت: ۲۰۰ هزار نفر در مازندران به بانک رفاه معرفی شدند و ۳۲ کاروان بالغ بر سه هزار و ۳۰۰ نفر از مستمری بگیران مازندران به شکل رایگان به مشهد مقدس اعزام شدند.

فلاح خاطرنشان کرد: روزانه بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ نفر در مازندران از شعب ۲۸ گانه تامین اجتماعی خدمات مشاوره ای دریافت می کنند که در این حوزه سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته رتبه برتر کشوری را کسب کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران خاطر نشان کرد: ۳۰ خدمت به ۷۰ میلیون مراجعه کننده در طرح ۷۰_۳۰ به شکل غیر حضوری انجام شد که امروز این ۳۰ خدمت به ۵۷ خدمت ارتقاء پیدا کرد.

این مقام مسوول تصریح کرد: در مازندران هزار و ‌۷۵۰ میلیارد تومان به صورت ماهانه به بازنشستگان حقوق پرداخت می شود که در سال‌جاری حقوق آنها بالغ بر ۲۷ درصد افزایش یافت.

از جمعیت سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری مازندران بالغ بر ۲ میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha