۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۲۵
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85388893
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برخی جاده‌های ایلام مه‌آلود است

۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۲۵
کد خبر: 85388893
برخی جاده‌های ایلام مه‌آلود است

ایلام - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: بارش باران و وقوع پدیده مه‌گرفتگی، موجب لغزندگی و کاهش دید در برخی از جاده‌های استان شده است.

"سیدزاهدین چشمه‌خاور" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: محورهای کوهستانی استان چون محور تونل‌های رنو، قلاجه(اربعین) و تونل آزادی از صبح امروز دچار مه‌گرفتگی شده که ضرورت دارد رانندگان با احتیاط حرکت کنند.

وی افزود: به علت بارش‌های شب گذشته در محورهای این استان سطح جاده‌ها لغزنده بوده و رانندگان ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از سبقت غیرمجاز و تغییر ناگهانی مسیر خودداری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با بیان اینکه با تلاش راهداران تمامی راه‌های استان باز است، یادآور شد: رانندگان در شرایط بحرانی و ناپایدار جوی از سفرهای غیرضروری پرهیز و قبل از انجام سفر از طریق سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌های استان مطلع شوند و هنگام سفر، تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ، سوخت کافی، آذوقه و پوشاک گرم به همراه داشته باشند.

چشمه‌خاور به رانندگان توصیه کرد: از تردد غیر ضروری در محورهای استان اجتناب ورزیده و با رعایت نکات ایمنی با عوامل راهداری و نیروهای امدادرسان همکاری لازم داشته باشند.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از لغزندگی جاده‌های استان، ۱۱ هزار تن نمک و ماسه به منظور اجرای طرح زمستانی در ۱۶ راهدارخانه ثابت و سیار ذخیره شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام خاطرنشان کرد: ۲۷۲ نیروی راهداری و پشتیبان با تجهیزات و به کارگیری ۲۴۲ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در طرح راهداری زمستانی استان مشارکت دارند.

به گزارش ایرنا، استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha