۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85388907
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی ادامه دارد

۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۳۹
کد خبر: 85388907
فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی ادامه دارد

بیرجند - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: فعالیت سامانه بارشی که از دیروز شروع شد تا چهارشنبه هفته جاری در استان ادامه دارد.

فاطمه زارعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ادامه فعالیت این سامانه افزایش ابر و وزش باد شدید تا نسبتا شدید لحظه‌ای و گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا در استان قابل پیش‌ بینی است.

وی ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته بیشترین حجم بارندگی در فتح آباد فردوس و سرند با چهار میلیمتر به ثبت رسید.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: همچنین رگبار و رعد و برق در مناطق مستعد و کوهستانی بارش تگرگ و تشکیل مه قابل پیش‌بینی است.

وی با بیان اینکه از عصر یکشنبه تا صبح دوشنبه در ارتفاعات به ویژه ارتفاعات شمال شرق و شمال بارش برف قابل پیش‌بینی است، بیان کرد: همچنین از عصر امروز کاهش نسبی دما در استان آغاز می‌شود اما کاهش محسوس دما را از روز یکشنبه خواهیم داشت که تا صبح چهارشنبه ادامه دارد.

لطفی همچنین از صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در استان خبر داد و گفت: این هشدار در بازه زمانی ۲۷ بهمن ماه تا ۲۹ بهمن ماه صادر شده‌ است.

وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با چهار درجه سردترین و دهسلم با ۳۱ درجه گرمترین ایستگاه هواشناسی بود و همچنین در این مدت تغییرات دمایی در مرکز بین ۹ و ۲۵ درجه ثبت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha