تبلیغات محیطی در جایگاه‌های عرضه سوخت نیازمند مجوز است

بوشهر- ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: بر اساس مصوبه نشست کمیته تبلیغات این استان ، نمایش تبلیغات محیطی فاقد مجوز و تاییدیه از این اداره کل در فضای جایگاه‌های عرضه سوخت ممنوع بوده و برابر قانون برخورد می‌شود.

" عبدالرحیم افروغ " روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های تبلیغات محیطی کشور، مسئول بهره برداری از تبلیغات محیطی در فضای جایگاه های سوخت به عهده کانون های آگهی و تبلیغات دارای رسته رسانه محیطی است و افراد حقیقی یا حقوقی فاقد مجوز به هیچ وجه اجازه فعالیت در این زمینه ندارند.

وی افزود: علاوه بر جایگاه های سوخت در برخی از شهرها بخصوص " برازجان "، "دیلم "و " گناوه " تبلیغات محیطی با محتوای تجاری از طرف برخی ادارات دولتی ، شهرداری ها و اشخاص یا موسسات بدون مجوز درحال انجام است که بزودی برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس کارگروه تخصصی پاسداشت زبان فارسی در استان بوشهر یادآور شد: توقع داریم سازمان های دولتی و شهرداری ها در این زمینه همکاری بیشتر به عمل آورده و در راستای ساماندهی تبلیغات محیطی با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها ، بیش از پیش هماهنگ و همکاری کنند.

افروغ تصریح کرد: هم اینک ۲۳ سازه و نماد با عنوان لاتین در ورودی شهرها و برخی روستاهای استان بوشهر با هدف معرفی آن شهر و روستا نصب شده است که زیبنده فرهنگ ، آیین و زبان مادری و اصیل این استان نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در این تابلو و سازه ها هیچ نشانی از خط فارسی دیده نمی شود و چنین کاری، علاوه بر اینکه خلاف قانون ممنوعیت استفاده از اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه(مصوب سال ۱۳۷۵ مجلس شورای اسلامی ) است از نظر فرهنگی نیز مروج خط و فرهنگ بیگانه و به نحوی نشانه بی توجهی و بی علاقگی به زبان فارسی است.

وی گفت: مکاتبات مختلف با شهرداران استان بوشهر انجام شده و بزودی در جلسات استانی در این زمینه اهمیت کار تشریح و برابر قانون اقدامات لازم بعمل خواهد آمد.

ادامه داد: هم اکنون جمع آوری این نمادها فرصتی برای مدیران شهری است که می‌توانند ضمن فراخوان برای طراحی بهترین نماد شهری تداعی مناسبی از تلفیق خط فارسی و لاتین را به نمایش بگذارند.

وی تاکید کرد: برای اینکه اثری ماندگار طراحی شود نیاز است کمیته ای با حضور نخبگان گرافیست و فرهنگی و مسئولان شهرداری تشکیل شود تا طرحی برگرفته از هویت، فرهنگ بومی و منطقه ای هر شهر و روستا در معرض دید شهروندان و گردشگران قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha