بیشترین بارش‌ به میزان ۳۰ میلیمتر در پیغمبران سمنان ثبت شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بیشترین بارندگی استان طی هشدار زرد هواشناسی مربوط به پیغمبران شهرستان سمنان به میزان ۳۰ و نیم میلیمتر بود.

ایرج مصطفوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از پیغمبران در سمنان، بیشترین بارندگی مربوط به ابرسج از توابع شاهرود به میزان ۳۰ میلیمتر پس از اعلام هشدار زرد هواشناسی استان سمنان طی ۴۸ گذشته بود.

وی ادامه داد: طی اعلام هشدار زرد هواشناسی و هشدار نارنجی هواشناسی کشاورزی در ۴۸ ساعت گذشته تا بیست و هشتم بهمن ماه میزان بارندگی در سمنان ۱۳ و ۲۱ صدم، در دامغان ۱۱ و نیم، در شاهرود ۱۶ و ۶ دهم، در میامی ۱۶ و نیم و در مهدیشهر ۲۴ و ۲ دهم میلیمتر بود.

وی بیان کرد: میزان بارش باران در سرخه ۶ و یک دهم، در گرمسار ۹ و هفت دهم و در آرادان ۹ و نیم میلمتر طی اعلام هشدار زرد هواشناسی در ۴۸ ساعت گذشته تا بیست و هشتم بهمن ماه بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ابراز کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته پرور در شهرستان مهدیشهر با دمای یک درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و باغستان با دمای ۲۱ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان سمنان بودند.

وی اضافه کرد: کمینه دمای پنج و بیشینه ۱۷ درجه سانتیگراد برای مرکز استان برای امروز شنبه بیشت و هشتم بهمن ماه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: روند کاهشی دما برای نقاط مختلف استان سمنان تا روز دوشنبه سی‌ام بهمن‌ماه ادامه دارد.

هواشناسی استان سمنان نسبت به فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت پنجشنبه و کاهش ۶ تا ۱۲ درجه سانتیگراد دمای هوا تا دوشنبه سی‌ام بهمن در قالب هشدار زرد و هشدار نارنجی کشاورزی خبر داد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می توانید به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha