برف‌روبی یک‌هزار و ۱۴۲ کیلومتر جاده در آذربایجان‌غربی/راه ۱۳ روستا باز شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به بارش سنگین برف طی ۴۸ ساعت گذشته در برخی مناطق استان گفت: در راستای جلوگیری از بروز مشکل در ترددها، یک هزار و ۱۴۲ کیلومتر برف روبی در این مدت صورت گرفت.

ایرج دست نشان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تلاش شبانه روزی ۱۳۳ راهدار طی این مدت خبر داد و افزود: علاوه بر بازنگهداشتن مسیرهای اصلی، راه دسترسی ۱۳ روستا که به علت برف و کولاک مسدود شده بود، بازگشایی شد.

وی اضافه کرد: البته مسیر ۲۰ روستا هنوز مسدود است که راهداران تمام توان خود را برای بازگشایی آنها به کار گرفته اند.

وی اظهار کرد: در ۴۸ ساعت گذشته مسیرهای اصلی و روستایی در شهرستان های تکاب، شاهین دژ، سردشت، چالدران، خوی، نقده، پیرانشهر، اشنویه و بخش های صومای برادوست و سیلوانای شهرستان ارومیه برف روبی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر محور سردشت - زمزیران و تمام محورهای منتهی به تکاب برفی بوده و تردد فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

دست نشان تاکید کرد: ضمن رعایت اجتناب از سفرهای غیرضروری، رانندگان در صورت سفر از سالم بودن تجهیزات زمستانی نظیر زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی اطمینان حاصل کنند.

به گزارش ایرنا، طی ۴۸ ساعت گذشته بارش های خوبی را در مرکز و جنوب آذربایجان غربی داشتیم که اغلب آنها به صورت بارش باران بوده ولی در برخی شهرها به ویژه جاده ها و گردنه ها نیز بارش برف گزارش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha