باز شدن گره ۲۵ ساله بزرگراه آزادگان/پیش‌بینی ۳۵ همت برای اجرای پروژه‌های عمرانی تهران

تهران بزرگ - ایرنا - یکصد و یکمین رویداد شنبه‌های امید و افتخار شهرداری تهران صبح امروز ۲۸ بهمن در حالی برگزار شد که با بهره‌برداری از بخش باقی‌مانده لاین کُندرو شمالی بزرگراه آزادگان، گره ترافیکی ۲۵ ساله این بزرگراه باز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بزرگراه آزادگان با طول بیش از ۳۸ کیلومتر از تقاطع بزرگراه شهید خرازی در شمال غرب تهران آغاز و تا سه راه افسریه در جنوب شرق تهران ادامه پیدا می‌کند که اتصال به ۱۳ بزرگراه شهر و مبادی ورودی و خروجی پایتخت این بزرگراه را به یک شاهراه مواصلاتی تبدیل کرده است.

ترافیک بالا از یک سو و فقدان مسیرهای کُند رو در بخش‌هایی از این بزرگراه از سوی دیگر سبب برخورد جریان‌ ورودی و خروجی معابر با ترافیک خطوط تُندروی بزرگراه آزادگان می‌شد، امری که زمینه‌ساز ایجاد گره‌های ترافیکی، پس‌زدگی بار ترافیک و گاه وقوع تصادفات است از این رو تکمیل مقاطع باقی‌مانده از مسیرهای کُند رو با هدف روان‌ سازی و ایمن‌ سازی ترافیک بزرگراه آزادگان در دستور کار قرار گرفت.

بنابر این احداث و تکمیل مسیر کُند روی بخش شمالی حدفاصل خیابان فداییان اسلام تا بزرگراه شهید تندگویان اردیبهشت سال ۱۴۰۱ آغاز شد و در مدت ۲۱ ماه به ثمر نشست تا امروز زیر بار ترافیک برود.

باز شدن گره ترافیکی ۲۵ ساله

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در این مراسم گفت: پروژه کُندروی شمالی بزرگراه آزادگان، گره ترافیکی ۲۵ ساله این محدوده را با کمک مدیریت شهری و مهندسین قرارگاه خاتم الانبیا باز کرد.

سردار اسدالله حاج زمانی افزود: در کمتر از ۲۰ ماه این پروژه به بهره‌برداری رسید و ۱۵۰ نقطه معارض داشت که خوشبتانه رفع شد و این را هم می‌گویم که در ۲۵ پروژه از ۱۰۱ پویش امید و افتخار با مدیریت شهری پایتخت همکاری داشتیم.

وی تاکید کرد: تفاوت پروژه‌های عمرانی با دیگر پروژه‌ها در ماندگاری آن است بنابراین باقیات صالحاتی برای دست اندرکاران پروژه است.

باز شدن گره ۲۵ ساله بزرگراه آزادگان/پیش‌بینی ۳۵ همت برای اجرای پروژه‌های عمرانی تهران

پیش‌بینی ۳۵ همت اعتبار برای اجرای پروژه‌های عمرانی پایتخت

همچنین معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران هم در این مراسم گفت: با اینکه ما منابع بسیاری به پروژه‌های عمرانی تزریق کردیم باز هم مهندسین برای انجام کار منابع می‌خواهند و شهرداری ۳۵ همت دیگر منبع مالی برای صرف مسایل عمرانی تعریف کرده است.

لطف‌الله فروزنده تاکید کرد: زمان برای افتتاح تا پایان سال کم داریم که این نشان از فعالیت شهرداری بوده و امروز تهران تبدیل به کارگاه شده است.

وی ادامه داد: در این دوره برای اولین بار اتفاقاتی در حوزه مترو، خرید اتوبوس، پسماند، فضای سبز، امور فرهنگی و اجتماعی می‌افتد که مفصل است و اصحاب رسانه باید بزرگراه آزادگان را قبل و بعد از این پروژه به مردم نشان دهند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در توزیع آسفالت اتفاق مهمی که افتاد قابل ستایش است، گفت: با همکاری نهادهای مختلف مدیریت واحد شهری را در شهر دنبال می‌کنیم.

احداث ۲۰ تقاطع در پایتخت در سال آینده

از سوی دیگر مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از احداث ۲۰ تقاطع در سال آینده خبر داد و گفت: تا پایان امسال هم ۶ تقاطع را تکمیل خواهیم کرد که با افتتاح این تعداد پروژه، شمار پروژه‌های عمرانی به ۳۹ تقاطع خواهد رسید.

مهدی صداقتی هم در مراسم امروز اظهار کرد: پروژه کُندروی شمالی بزرگراه آزادگان به جهت بار ترافیکی بسیاری که دارد و خارج از ظرفیت خود علاوه بر نقش کمربندی جنوب تهران نقش محور ترانزیتی در کشور را هم ایفا می‌کند، نیازمند دقت زیادی است که در این دوره مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طول این کُندرو ۳.۶ کیلومتر است، یادآور شد: عرض محور احداث شده از محور اصلی نیز بیشتر است؛ این پروژه کار بسیار سنگینی بود که طی یک سال و نیم انجام شد.

صداقتی همچنین تاکید کرد: ۲ دستگاه پل سواره رو در این پروژه تعریض شد و در دو محور شهید دستواره و شهید رجایی هم دو پل جدید احداث شد.

وی با اعلام اینکه ۱۳ هزار تُن آسفالت در این محدوده توزیع شده است، یادآرو شد: بنابر این بود امروز، هم کُندروی شمالی و هم جنوبی را همزمان افتتاح کنیم اما به جهت معارض تأسیساتی کُندروی جنوبی، احداث آن به تاخیر افتاد و طی عملیات سه تا چهار ماه آینده این بخش نیز تقدیم شهروندان خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به اینکه طبق گزارش پلیس راهور ترافیک باند شمالی سنگین‌تر بود، بطوریکه هر ساعت هشت هزار خودرو از این محور عبور می‌کند، بیان کرد: با احداث این کُندرو باید دوربین‌های سرعت گیر در این نقطه فعال شود؛ چرا که گره‌گشایی بسیاری در این نقطه انجام شده است.

وی اضافه کرد: بعد از کلان‌ پروژه شهید بروجردی اثرگذار ترین پروژه سازمان مهندسی عمران در سال جاری همین پروژه است که آرامش ترافیکی از دستاوردهای این پروژه برای مدیریت ششم شهری خواهد بود.

صداقتی با بیان اینکه بزرگراه آزادگان ۳۸ کیلومتر طول دارد، گفت: اتفاقی که در سال جاری افتاد این بود که تولید ۱۰ درصد از آسفالت را در این بزرگراه انجام دادیم، این نشان از توجه ما به این بزرگراه و خرابی‌های گذشته آن است. کارکرد این بزرگراه صرفا برای مردم تهران نیست و به عنوان مجرای ترانزیتی شرق و غرب ایران عمل می‌کند.

افزایش کیفیت کاربری بزرگراه آزادگان با افتتاح کُندروی شمالی

همچنین رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز در این آیین گفت: پروژه کُندروی شمالی بزرگراه آزادگان حدفاصل فداییان اسلام تا شهید تندگویان کیفیت کاربری این بزرگراه را بالا می‌برد.

حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری اظهار کرد: در کلانشهرها بعد از اینکه به یک توسعه کمی می‌رسیم نیاز است تا توسعه را به سمت کیفی شدن پروژه‌ها پیش ببریم.

وی با بیان اینکه پروژه امروز کیفیت کاربری بزرگراه آزادگان را بالا می‌برد، افزود: هر کدام از پروژه‌ها که تکمیل می‌شود یک گره‌گشایی خوب در آن نقطه ایجاد می‌کند. اجرای این کندرو به اندازه خود بزرگراه ارزشمند است. ضمن اینکه بزرگراه آزادگان یک ویژگی منحصر به فرد از لحاظ بارگذاری خودرویی در سطح کشور دارد.

حجت الاسلام آقامیری اضافه کرد: حجم باری که روی این بزرگراه است در کل کشور بی نظیر است و همین موضوع ضرورت این را می‌رساند که در بزرگراه آزادگان اقدامات جدی و کیفی انجام شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه خاصیت سرمایه‌گذاری پروژه‌های عمرانی این است که مردم از نزدیک آن را لمس می‌کنند، ادامه داد: امیدواریم سال آینده مردم ثمره این سه سال مدیریت شهری را ببینند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha