در چهارمین رویدادملی صنعت دانش بنیان پارک فناوری پردیس چه گذشت؟

پردیس - ایرنا - رونمایی از اتاق عمل تمام ایرانی و برپایی نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی ساخت داخل با حضور وزیران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صمت و معاون علمی رئیس جمهور از مهمترین برنامه های چهارمین رویداد ملی صنعت دانش بنیان بود که در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از جمله تجهیزاتی که در این نمایشگاه عرصه شد می توان به شتاب دهنده، نوار مغز و emG، مامو گرافی، الکترو کاردیو گراف، اکترو کوتر، الکترو شوک، مانیتور علائم حیاتی، ونتیلاتور، آوتوکلا، وماشین بیهوشی، سونوگرافی، دستگاه لیزر زیبایی و درمانی، اکسیژن ساز،تخت اتاق عمل، چراغ اتاق عمل، انکیباتور نوزاد، یونیت دندان پزشکی و دنتوسدستگاه دیالیز اشاره کرد.

محصولات رونمایی شده این شرکت در حوزه درمان سرطان و پروبیوتیک مصرف دارند که داروهای خاص بوده و در حال حاضر پس از طی مراحل فنی به بازار عرضه شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت زیست تخمیر، مواد اولیه دارویی تولید شده در این سایت به لحاظ حدود مواجه سلامت محور در دسته مواد پر خطر قرار می‌گیرند، تولید و کار با این مواد الزامات بین المللی کار و مواجه با فرآورده های با ۳ -۵ OEB را می طلبد.

سحر بهمنی افزود: این الزامات با نصب و استقرار و احراز کیفیت "تجهیزات تولیدی" اختصاصی نظیر ایزولاتور های بهینه سازی شده برای کلیه مراحل سنتز مواد اولیه با OEB ۴, ۵ صورت گرفته است.

در چهارمین رویدادملی صنعت دانش بنیان پارک فناوری پردیس چه گذشت؟

وی توضیح داد: با توجه به اخذ گواهی GMP و بهره برداری و راه اندازی این خط ، این پتانسیل در شرکت وجود دارد که تنها با تولید سه ماده اولیه اداراوون، توفاسیتینیب سیترات و اپرملیست در سال اول علاوه بر تامین بخش قابل توجهی از نیاز کشور بالغ بر ۴۳ میلیون دلار صرفه جویی ارزی حاصل شود.

مدیرعامل شرکت زیست تخمیر گفت: در مورد داروهای ضد سرطان و سیستم ایمنی، شرایط خاص تولید آنها و تعداد محدود تولید کنندگان در دنیا و پتنت برندهای اصلی باعث افزایش قیمت سرسام آور شده و دسترسی بیمه‌ها و بیماران را محدود خواهد کرد اما با تولید آنها در کشور پیش بینی می شود که علاوه بر تولید این محصول استراتژیک می‌توان بی نیازی کشور در پرداخت ارزی بالا و حل مشکلات بیماران انجام شود.

داروهای «ولگات اگزما» موثر در کاهش تولید مارکرهای التهابی در خون، «ولگات» D۳ موثر در کاهش اختلالات گوارشیو« ولگات مولتی‌کیدز »با هدف تامین ویتامین های مورد نیاز کودکان و داروی «بایوبیون» برای جلوگیری از کم‌خونی ناشی از فقر آهن و داروی« روژیت» برای توانمندسازی سیستم ایمنی بدن محصولاتی بودند که در این رویداد ملی رونمایی شدند.

اتاق عمل تمام ایرانی در پارک فناوری پردیس رونمایی شد

نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی ساخت ایران در پارک فناوری پردیس افتتاح شد و از جمله محصولات ارایه شده در این نمایشگاه، تجهیزات اتاق عمل تمام ایرانی بود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان الکترونیک برتر درباره اتاق عمل تمام ایرانی توضیح داد: تجهیزات نمایش داده شده در این نمایشگاه ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان داخل کشور بوده و فناوری ساخت این تجهیزات بومی شده است.

محمد رضاکمپانی گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود به گونه‌ای که تمامی بیمارستان‌هایی که در سال‌های اخیر افتتاح شد، با دستگاههای تمام ایرانی تجهیز شده است.

۳۰ محصول تولید بار اول با هماهنگی معاونت علمی خریداری شد

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران نیز گفت: با هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۳۰ محصول تولید بار اول را خریداری کردیم.

حسین صفوی افزود: بر اساس سیاست‌های وزارت بهداشت، وظیفه هیات امنا صرفه جویی ارز معالجه بیماران تامین نیازها و ملزومات کشور به نحوی که زمینه درمان و تشخیص بیماری‌ها را در کشور ایجاد کند.

وی ادامه داد: در بسیاری از حوزه‌های تخصصی چون پیوندهای قلب، ریه و سایر پیوندها، کاشت حلزونی شنوایی به عنوان عمل‌های رایج در کشور انجام‌ می‌شود که حاصل فعالیت های فناورانه در کشور است ضمن آنکه به خروج ارز از کشور کمک کرده است.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خاطرنشان کرد: سبد کالای سلامت ما امروز به ۹۰ درصد تولید داخل رسیده و تجهیز ۹۵ درصدی بیمارستان ها با تجهیزات داخلی بخش دیگری از فعالیت های این نهاد است.

برای تبدیل پارک فناوری به قطب بین المللی حوزه سلامت برنامه ریزی کردیم

رئیس پارک فناوری پردیس نیز در این رویداد از برنامه این پارک برای تبدیل شدن به قطب بین‌المللی حوزه سلامت خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۲ و پس از صدور مجوز پارک سلامت پردیس، شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت بیشتری در پارک فناوری پردیس مستقر شدند، به‌گونه‌ای که اکنون بیش از ۱۰۰ شرکت این حوزه در پارک فناوری پردیس مشغول به فعالیت هستند.

در چهارمین رویدادملی صنعت دانش بنیان پارک فناوری پردیس چه گذشت؟

مهدی صفاری‌نیا افزود: صدها محصول دانش‌بنیان حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی در پارک فناوری پردیس تولید شده که علاوه بر رفع نیاز داخل، در صادرات نیز گام‌هایی برداشته شده است و تجهیزات پزشکی پارک به بیش از ۴۰ کشور صادر شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه ای پارک فناوری پردیس خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های پارک فناوری پردیس، تبدیل شدن به قطب بین‌المللی حوزه سلامت است که علاوه بر حضور شرکت‌های حوزه سلامت، آمادگی داریم تا شعبه‌ای از سازمان غذا و دارو را نیز برای توسعه همکاری با وزارت بهداشت در پارک فناوری پردیس ایجاد کنیم.

رئیس پارک فناوری پردیس ایجاد فن بازار های حوزه سلامت را از دیگر برنامه‌های پارک فناوری پردیس عنوان کرد و افزود: ۲۱ فن‌بازار منطقه‌ای کشور با راهبری شبکه فن‌بازار ملی ایران و تحت مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها مشغول به فعالیت هستند و با همکاری وزارت بهداشت تصمیم داریم تا فن‌بازار های حوزه سلامت را نیز ایجاد کنیم.

در چهارمین رویدادملی صنعت دانش بنیان پارک فناوری پردیس چه گذشت؟

در این رویداد دانش بنیان با حضور معاون علمی رئیس جمهور و وزرای صمت و بهداشت، از ۹ محصول فناورانه استانی تقدیر شد و ۳ شرکت دانش بنیان مستقر در پارک پردیس «نشان تجاری» دریافت کردند.

طرح های دانش بنیان و فناورانه ای که مورد تقدیر قرار گرفتند عبارتند از طراحی و تولید شفت داخلی موتور هواپیما به عنوان یکی از محصولات گلوگاهی در صنعت هوایی، داخلی سازی کاتالیست پالادیوم بر پایه کربنطراحی و ساخت آسیاب‌های HPGR،تولید هادی‌های هوایی ۲ فاز GPPC مورد استفاده در خطوط انتقال برق مشعل NFG۱ کوآندا. طراحی و ساخت انواع تونل باد با سرعت و ابعاد اتاق تست متنوع، تولید استامینوفن تزریقی، ساخت فراورده‌ دارویی ملین ایمن و بدون سنا برای کودکان و تولید توکسین بایندر معدنی برای استفاده در خوراک دام بود.

همچنین در این مراسم به سه شرکت عضو پارک فناوری پردیس "نشان تجاری"و تایید کیفیت پارک فناوری پردیس اعطا شد که محصولات آنان در زمینه های «کشت درمان ناباروری»، «لیزر درماتولوژی الکساندریت» و « الکترونیک» بود.

به گزارش ایرنا، چهارمین رویدادملی صنعت دانش بنیان با محوریت سلامت در پارک فناوری پردیس روز پنجشنبه ۲۶ بهمن با حضور با حضور وزیر صمت و معاون علمی رئیس جمهور و وزیر بهداشت و با رونمایی از محصولات دارویی جدید شرکت زیست تخمیر برگزار شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha