به گزارش ایرنا از مرکز ملی فضای مجازی، نشست پیگیری اجرای دستورالعمل حفاظت از حریم خصوصی کاربران و شیوه جمعآوری، پردازش و نگهداری اطلاعات آنها با حضور مدیران ارشد سکوهای فضای مجازی به ریاست سید محمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد.
آقامیری در این نشست با بیان این که اقتصاد دیجیتال و حوزههای مرتبط با مردم برای مرکز ملی فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: اجرای دستورالعمل حریم خصوصی میتواند کمک قابل توجهی به حفظ دادههای مردم برای مقابله با حملات سایبری کند و از این حیث اجرای این دستورالعمل برای ما مهم است.
وی افزود: برای تمهید این دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی تلاش زیادی انجام داد تا با کمک کسبوکارهای بخش خصوصی، متولیان بخش دولتی و کارشناسان این حوزه بتواند دستورالعمل را مصوب و ابلاغ کند که فضای تبادلات مالی و خرید و فروش را برای مردم در فضای مجازی امنتر کند.
در ادامه این نشست مدیران ارشد و نمایندگان کسبوکارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال با تاکید بر این که این دستورالعمل برای حفظ حریم خصوصی و امنیت دادههای مردم ضروری بوده و به دلیل خلاء قانونی در این حوزه اقداماتی پراکنده تاکنون از سوی بخش خصوصی صورت گرفته بود، اما با ابلاغ این دستورالعمل روند رعایت پروتکلهای امنیتی برای ایمنتر شدن دادههای مردم، به صورت مشخص تر و بهتر پیش رفته است.
مدیران سکوها همچنین در این نشست گزارشی از وضعیت اجرای این دستورالعمل در سکوهای خود به رئیس مرکز ملی فضای مجازی ارایه کرده و در جهت اجرای بهتر این دستورالعمل پیشنهاداتی را مطرح کردند.
همچنین در این نشست با بررسی چالشها و مشکلات پیش روی اجرای این دستورالعمل، فعالان این حوزه اعلام کردند که برای اجرای کامل مادههای آن نیاز است تا سه ماه زمان مصوب شده به شش ماه افزایش یابد.
در پایان این نشست پس از بررسی نظرات و پیشنهادات بیش از ۳۰ مدیرعامل و مدیر ارشد از سکوهای دیجی کالا، والکس، تپسی، نوبیتکس، آپ، جیبیت، یکتانت، زیبال، دیوار، اسنپ، اسنپ دکتر، بیمه بازار، زرین پال، ازکی، ازکیوام و جاباما مقرر شد تا این جلسات به صورت متناوب و مستمر ادامه یابد.
نظر شما