۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸
کد خبر: 85389336
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پکن: چین و انگلیس برای افزایش امنیت و حفظ صلح تلاش کنند

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه چین در دیدار با همتای انگلیسی خود، تلاش دو کشور را به‌عنوان اعضای دائم شورای امنیت در ایفای نقش بیشتر به نفع افزایش امنیت و حفظ صلح در جهان خواستار شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، وانگ یی وزیر امور خارجه چین در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با دیوید کامرون همتای انگلیسی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

وانگ در این دیدار با اشاره به اینکه وضعیت کنونی جهان بی‌ثبات است، اظهار داشت: پکن و لندن به عنوان اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد، باید بر تقویت ارتباطات راهبردی و ایفای نقش در افزایش امنیت و حفظ صلح تلاش کند.

وی افزود: هر دوطرف باید بر گسترش همکاری در زمینه‌های همگرایی منافع، تقویت مبادلات، مدیریت صحیح اختلافات قدم بردارند تا روابط بین دو کشور به مسیر توسعه سالم و باثبات، منافع اساسی و بلندمدت هر دو کشور و همچنین انتظار مشترک جامعه جهانی بازگردد.

وانگ با بیان اینکه چین از چندجانبه‌گرایی واقعی استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد که پکن قاطعانه از نظام بین‌المللی متمرکز بر سازمان ملل، هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین الملل با اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد و همچنین نظم بین المللی مبتنی بر حقوق بین الملل حمایت خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز نیز با انتشار خبر این دیدار افزود: کامرون از همتای چینی خود خواست، از نفوذ پکن برای تحت فشار گذاشتن نیروهای یمنی استفاده کند.

کامرون با بیان موضع لندن در مورد مسائل حقوق بشر در سین کیانگ و هنگ کنگ، پرونده نمایندگان پارلمان انگلیس را که توسط پکن تحریم شده بود، مطرح کرد و همچنین بار دیگر آزادی جیمی لای، سرمایه دار رسانه‌ای را خواستار شد.

بر پایه این گزارش، انتصاب کامرون به عنوان وزیر امور خارجه توسط ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس، در سال گذشته نگرانی هایی را در میان قانونگذاران حزب محافظه کار در مورد رویکرد دولت در قبال چین ایجاد کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha